A Ferrari kikéri magának, és határozottan cáfolja azokat a feltételezéseket, melyek szerint kikerülve a reklámtörvényt, egy okos trükkel az emberek tudatalattijára hatva próbálja meg hirdetni főszponzorát, a Marlboro cigarettamárkát.
A Ferrari kikéri magának, és határozottan cáfolja azokat a feltételezéseket, melyek szerint kikerülve a reklámtörvényt, egy okos trükkel az emberek tudatalattijára hatva próbálja meg hirdetni főszponzorát, a Marlboro cigarettamárkát.
A The Times csütörtöki számában arról számolt be, hogy az egészségügyi hatóságok a brit és a spanyol kormányhoz fordultak a Ferrari autóin és a versenyzői overallján található piros-fehér vonalkódok miatt, amik kísértetiesen emlékeztetnek a Marlboro cigarettásdobozának alján is megtalálható jelölésre.
A Ferrari még aznap este közleményben reagált a hírekre, és határozottan cáfolta, hogy a szabályok kikerülésével próbálja meg reklámozni névadó szponzorát.
Az olaszok egyébként értetlenül állnak a történtek előtt, ugyanis fogalmuk sincsen, hogy miért éppen most került elő ez az ügy, és egyáltalán mi kifogása lehet bárkinek is a színsémájukkal kapcsolatban, amit már hosszú évtizedek óta használnak.
„A mai napon és az elmúlt hetekben több helyen megjelentek cikkek a Scuderia Ferrari és a Philip Morris International partnerkapcsolatáról, megkérdőjelezve annak szabályosságát” – állt a közleményben, amit a Ferrari hivatalos weboldalára is feltett.
„Ezek a riportok két feltételezésre épülnek: a grafika egy része, ami a forma-1-es autóinkon látható, hasonlít a Marlboro logójára, illetve autóink tradicionális piros színe pedig egyfajta formája a dohányreklámnak.”
„Egyik vádnak sincs tudományos alapja, ezek mind feltételezett tanulmányokra hivatkoznak, melyek soha nem jelentek meg tudományos formában. De ami a legfontosabb, hogy nem fedik az igazságot.”
„Az úgynevezett vonalkód az autó festésének, és a Scuderia által koordinált képek lényeges része, amit az a tény is bizonyít, hogy évről évre módosításra kerül, esetenként még szezon közben is. Továbbá, ha egy márka reklámjáról beszélnénk, akkor annak jogait a Philip Morrisnak kellene birtokolnia.”
„A Ferrari és a Philip Morris közötti partnerség kizárólag bizonyos kezdeményezések köré épül, és azokat használja ki, mint a gyárlátogatás, a versenyzőkkel való találkozás, és a reklámtermékek, de mind az adott országokban hatályos törvények betartásával.”
„Sem logó, sem márkanév nem szerepel az autóinkon 2007 óta, még azokban az országokban sem, ahol azt a helyi törvények egyébként engedélyeznék.”
„Az a feltételezés pedig, hogy egy piros Ferrari egy cigarettareklám lenne, egyszerűen hihetetlen. Le kell szögezni, hogy a piros szín az olasz versenyautók ismérve már a motorsportok kezdete óta.”