Bár korábban azon volt, hogy csak 2013-ban kerüljön ismét bevezetésre a hibrid rendszer a Forma-1-ben, a Williams már az eszköz jövő évi bevetését is támogatja, miután meghallotta a Ferrari és a Renault ajánlatát.
Bár korábban azon volt, hogy az új motorformulával egy időben, csak 2013-ban kerüljön ismét bevezetésre a hibrid rendszer a Forma-1-ben, a Williams már az eszköz jövő évi bevetését is támogatja, miután meghallotta a Ferrari és a Renault kedvező ajánlatát.
A kinetikus energiatároló-rendszer a tavalyi évben debütált a Forma-1-ben, de nem hozta meg a várt sikert, hiszen a Ferrari és a McLaren kivételével, egyik csapat sem használta azt folyamatosan a szezon közben.
Ennek nagyban az volt az oka, hogy a KERS nem volt költséghatékony, fejlesztése évi 10-20 millió euró körüli összeget vitt el, miközben a használatával járó előnyök elenyészőek voltak, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy két olyan csapat (Brawn és Red Bull) harcolt a bajnoki címért, amelynek autóban nem volt megtalálható a hibrid rendszer.
Éppen ezért a csapatok megegyeztek abban, hogy az idei évben egyikük sem szereli be autóiba a rendszert, jóllehet a KERS használatát továbbra is engedélyezik a szabályok.
Az utóbbi hónapokban a csapatok vezetői ismét előhúzták a témát, mert úgy gondolják, hogy a hibrid rendszer újbóli – a tavalyinál okosabb és átgondoltabb – bevezetésével valóban fokozni lehetne az izgalmakat a sportágban.
A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) szerdán tartotta legutóbbi ülését, ahol többek között erről is tárgyaltak a résztvevők, és a Ferrari, illetve a Renault illetékesei egy igen érdekes ajánlattal álltak elő, ami felkeltette mindenki figyelmét.
„Eredetileg azt támogattuk, hogy az új motorformulával egy időben, 2013-ban térjen vissza a hibrid rendszer a Forma-1-ben, azonban a Ferrari és a Renault egy olyan ajánlattal állt elő, ami megváltoztatta a véleményünket” – nyilatkozta a Williams technikai igazgatója, Sam Michael a Reuters hírügynökségnek.
„Az említett két csapat egy olyan ajánlatot tett, miszerint kevesebb, mint egy millió euróért tudna biztosítani hibrid rendszert a csapatoknak, akár már a következő idénytől, így részünkről rendben lenne a KERS rendszer 2011-es bevezetése.”
Az ausztrál szakember viszont elmondta, hogy a Ferrari és a Renault is csak abban az esetben látná el a mezőnyt saját fejlesztésű rendszerével, ha a jelenlegi 400 KJ helyett legalább 600, de inkább 800 KJ energiát tárolhatna, illetve szabadíthatna fel a rendszer, aminek sokkal nagyobb haszna lenne az előzésekkor.
A szakember azt is elmondta, hogy szó sincs egybeszállítós rendszerről, hiszen míg a Renault bárkinek, a Ferrari csak azoknak biztosítaná saját rendszerét, akik amúgy is partnereik, és a motorjaikat használják, így jelenleg a Sauber és a Toro Rosso számolhatna velük.
A FOTA legközelebb a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon ül össze, ahol Michael szerint talán döntés születhet a hibrid rendszer jövő évi, újbóli bevezetéséről.