A Ferrari főmérnöke elárulta, mi volt a gond a csapat idei fejlesztéseivel - F1VILÁG.HU

A Ferrari főmérnöke elárulta, mi volt a gond a csapat idei fejlesztéseivel

HIRDETÉS
A Ferrari Forma-1-es csapatának főmérnöke, Jock Clear elárulta, mi vezetett ahhoz, hogy az olasz istállónak komoly problémái merültek fel idei autójával az idei szezon során.
55 SAINZ Carlos (spa), Scuderia Ferrari SF-24, action during the Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2024, Italian Grand Prix 2024, 16th round of the 2024 Formula One World Championship from August 30 to September 1, 2024 on the Autodromo Nazionale Monza, in Monza, Italy - Photo Eric Alonso / DPPI

A Scuderia jó formában vágott neki a 2024-es bajnokságnak, aztán Imolába és Monacóba is fejlesztésekkel érkezett, majd egy komolyabb csomagot vetett be a barcelonai Spanyol Nagydíjon. Ezt követően azonban Charles Leclerc és Carlos Sainz is elkezdett küszködni az SF-24-essel, a gyors kanyarokban pedig újra felütötte a fejét a pattogás – ami miatt az autó rendkívül kiszámíthatatlanul viselkedett.

Mindez pedig felvetette a gyanút, hogy az olasz csapat talán rossz irányba indult el a fejlesztésekkel, Jock Clear azonban rámutatott, az újítások a várt eredményt hozták a leszorítóerő növelését tekintve. A pattogással viszont megszenvedett a csapat, és rengeteget kellett dolgozni a háttérben azon, hogy megoldják ezt a problémát. Bár Monzában végül összejött a győzelem, csak a gyors kanyarokkal tűzdelt pályákon derül majd ki igazán, sikerrel jártak-e ezen a téren.

„Ez csak akkor jelentkezik, amikor ténylegesen beülsz a valódi autóba, nagyon nehéz modellezni” – magyarázta Clear a Ferrari fejlesztéseivel, illetve a felmerült problémákkal kapcsolatban. „Minél többet látunk belőle, és alapvetően minél több időt töltünk a pályán, annál több korrelációt tudunk megállapítani.

„Azt mondanám, hogy jobb helyzetben érezzük most magunkat, mert jobban korrelál az, amit látunk. Nyilvánvalóan nem vagyunk elégedettek azzal, hogy néhány fejlesztésünket némileg befolyásolta ez a pattogás. A versenyzők úgy találták, hogy megvan a leszorítóerő, de nagyon nehéz vezetni az autót, amikor a pattogás elkezdődik.”

Clear abban bízik, az őszi versenyeken megerősítést nyer majd az, hogy előre tudtak lépni a pattogás visszaszorítása terén.

„Ahogy mondtam, jobb helyzetben érezzük magunkat, mert jobban modellezzük ezt most, egyszerűen azért, mert több adatunk van, és finomítottuk a modelljeinket” – tette hozzá a brit. „A jövőben arra számítunk, hogy ez egyre kevésbé lesz probléma.

„Az év végéhez közeledve ismét lesz néhány nagy leszorítóerőt igénylő pálya, és magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy már jobb munkát fogunk végezni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari főmérnöke elárulta, mi volt a gond a csapat idei fejlesztéseivel
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!