A Scuderia jó formában vágott neki a 2024-es bajnokságnak, aztán Imolába és Monacóba is fejlesztésekkel érkezett, majd egy komolyabb csomagot vetett be a barcelonai Spanyol Nagydíjon. Ezt követően azonban Charles Leclerc és Carlos Sainz is elkezdett küszködni az SF-24-essel, a gyors kanyarokban pedig újra felütötte a fejét a pattogás – ami miatt az autó rendkívül kiszámíthatatlanul viselkedett.
Mindez pedig felvetette a gyanút, hogy az olasz csapat talán rossz irányba indult el a fejlesztésekkel, Jock Clear azonban rámutatott, az újítások a várt eredményt hozták a leszorítóerő növelését tekintve. A pattogással viszont megszenvedett a csapat, és rengeteget kellett dolgozni a háttérben azon, hogy megoldják ezt a problémát. Bár Monzában végül összejött a győzelem, csak a gyors kanyarokkal tűzdelt pályákon derül majd ki igazán, sikerrel jártak-e ezen a téren.
„Ez csak akkor jelentkezik, amikor ténylegesen beülsz a valódi autóba, nagyon nehéz modellezni” – magyarázta Clear a Ferrari fejlesztéseivel, illetve a felmerült problémákkal kapcsolatban. „Minél többet látunk belőle, és alapvetően minél több időt töltünk a pályán, annál több korrelációt tudunk megállapítani.
„Azt mondanám, hogy jobb helyzetben érezzük most magunkat, mert jobban korrelál az, amit látunk. Nyilvánvalóan nem vagyunk elégedettek azzal, hogy néhány fejlesztésünket némileg befolyásolta ez a pattogás. A versenyzők úgy találták, hogy megvan a leszorítóerő, de nagyon nehéz vezetni az autót, amikor a pattogás elkezdődik.”
Clear abban bízik, az őszi versenyeken megerősítést nyer majd az, hogy előre tudtak lépni a pattogás visszaszorítása terén.
„Ahogy mondtam, jobb helyzetben érezzük magunkat, mert jobban modellezzük ezt most, egyszerűen azért, mert több adatunk van, és finomítottuk a modelljeinket” – tette hozzá a brit. „A jövőben arra számítunk, hogy ez egyre kevésbé lesz probléma.
„Az év végéhez közeledve ismét lesz néhány nagy leszorítóerőt igénylő pálya, és magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy már jobb munkát fogunk végezni.”