Nemcsak a gumikról, a költségek korlátozására vonatkozó megállapodásról is tárgyalnak majd Koreában a Forma-1 csapata, a Ferrari ugyanis attól tart, egyes csapatokat a túlköltekezés veszélye fenyegeti.
Nemcsak a gumikról, a költségek korlátozására vonatkozó megállapodásról is tárgyalnak majd Koreában a Forma-1 csapata, a Ferrari ugyanis attól tart, egyes csapatokat a túlköltekezés veszélye fenyegeti.
A legtöbb vád ebben a tekintetben a Red Bull Racing alakulatát éri, mely csapatot tavaly megszerzett bajnoki címe után folyamatosan azzal gyanúsítanak, hogy többet költ annál, mint amiben a királykategória csapatai a költségekre vonatkozó megállapodás (Resource Restriction Agreement) keretében megállapodtak.
Miután a Mercedes nemrégiben több neves szakembert – köztük a Ferrari korábbi technikai igazgatóját, Aldo Costát és Geoff Willist – is leszerződtetett annak érdekében, hogy mihamarabb az élmezőnybe kerülhessen, Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke egyre sürgetőbbnek érzi, hogy mihamarabb megvitassák az RRA-egyezménnyel kapcsolatos további teendőket.
„Úgy gondolom, ez egy nagyon érzékeny téma” – magyarázta a maranellói gárda irányítója.
„Fontos, hogy mihamarabb véglegesen tisztázzuk a dolgot, hiszen végül is az RRA nagyon fontos abban a tekintetben, hogy a lehető legalacsonyabban tartsuk kiadásainkat. A pénz nem okozhat teljesítménybeli különbségeket, tehát nem szabad, hogy egy csapat olyat megtehessen, amire más alakulatok – anyagiak híján – nem képesek.”
„Viszont nem szeretnék ennél többet mondani egyelőre, minél hamarabb tisztáznunk kell a dolgot.”
„Ez az egész a csapatok közti bizalmon alapul, és el kell oszlatnunk mindenfajta kételyt. Azt gondolom, Koreában össze kell ülnünk, mert ez nagyon fontos tényező, olyasvalami, melyen a csapatoknak együtt kell dolgozniuk.”
A Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezete (FOTA) várhatóan ülésezik majd a hétvégi Koreai Nagydíj helyszínén, hogy megpróbáljon előrelépéseket tenni a megállapodás kapcsán.
Arra a kérdésre, hogy a Mercedes strukturális átszervezése lehet-e az oka a találkozónak, a Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey elmondta: „Hogy őszinte legyek, én inkább azzal foglalkozom, ami Milton Keynes-ben történik, nem pedig azzal, ami Brackley-ben.”
A Sauber technikai igazgatója, James Key hozzátette: „Mindig nehéz véleményezni azt, hogy mit csinálnak más csapatok, hiszen valójában nem is tudjuk, hogy milyen felépítésben és hogy dolgoznak. Ezeknél a csapatoknál rendkívül erős felállásban dolgoznak, mindannyian óriási tapasztalattal rendelkeznek.”
„Én eddig csak relatíve kis csapatoknál dolgoztam, és azt hiszem, minden, amit elmondhatok a kisebb alakulatok szemszögéből, hogy a hatékonyság minden bizonnyal jobb, ha kisebbek. Elsősorban azért, mert a több szakember, különösen a nagy tapasztalattal bíró szakemberek több odafigyelést igényelnek, hiszen meg kell bizonyosodni arról, hogy minden klappol – de őszintén szólva ezt nem nekem kell megmondanom.”
A McLaren Mercedes csapatfőnöke, egyben a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh Suzukában úgy nyilatkozott, véleménye szerint sikerül mindenki számára kielégítő kompromisszumokat kötni.