A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elárulta, hogy már gőzerővel dolgoznak a McLaren-féle F-csatorna kifejlesztésén, és bíziknak abban, hogy azt minél előbb élesben is bevethetik, mivel az komoly előnyt jelent az egyenesekben.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elárulta, hogy már gőzerővel dolgoznak a McLaren-féle F-csatorna kifejlesztésén, és bíziknak abban, hogy azt minél előbb élesben is bevethetik, mivel az komoly előnyt jelent az egyenesekben.
„Természetesen keményen dolgozunk a McLaren-féle rendszeren, mert látjuk annak előnyeit, ami hatalmas a célegyenesben, bizonyos körülmények között” – mondta a szakember.
„Amint minden megbízható lesz, és megbizonyosodunk arról, hogy működik, azonnal élesben is bevetjük.”
A McLaren már a téli teszteken elkezdte használni a trükkös rendszert, ami a hátsó szárny légellenállását és terhelését változtatja meg, mikor a versenyző eltakar egy nyílást a pilótafülkében.
A hátsó szárny légellenállásának csökkenésével pedig drasztikusan nő az autó végsebessége az egyenesekben, és ezt az adatok is jól tükrözik, hiszen az első három futamon a McLaren MP4/25 érte el a legnagyobb sebességeket az egyenesekben.
A Sauber istálló már a múlt héten bevetette saját fejlesztésű rendszerét a versenyen, ám az még nem tökéletes, és a Red Bull, illetve a Mercedes is megerősítette, hogy dolgozik az ügyön.
A csapatok dolga azonban nem egyszerű, hiszen a jelenlegi szabályok szerint a szezon közben nem lehet módosítani a karosszérián, így a rendszert a már meglévő kasztnihoz kell igazítani, ami komoly fejtérést okoz a mérnököknek.