Egyre inkább úgy tűnik, a Ferrari mégiscsak időben elkészül kinetikus energiatároló rendszerével, és azt már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon bevetheti, miután a héten alapos teszt alá vetette, és jól haladt a hibrid rendszer fejlesztésével.
Egyre inkább úgy tűnik, a Ferrari mégiscsak időben elkészül kinetikus energiatároló rendszerével, és azt már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon bevetheti, miután a héten alapos teszt alá vetette, és jól haladt a hibrid rendszer fejlesztésével.
Az olasz gárda vezetése az elmúlt évben többször is hansúlyozta, hogy le vannak maradva a KERS fejlesztésével, amit legfőbb riválisaikkal ellentétben, csak új autójuk bemutatóját követően, a múlt héten vittek először pályára Mugellóban.
Azonban az elmúlt három tesztnap olyan jól sikerült a csapat számára – legalábbis a Ferrari új főmérnöke, Chris Dyer szerint –, hogy minden bizonnyal sarokba dobhatják B tervüket, és már a szezonnyitón bevethetik az új rendszert.
“Nem azt mondom, hogy minden körben használtuk – bár talán a versenyzők azt akarták volna –, azonban elég sokat próbálgattuk, hogy megbizonyosodjunk annak megbízhatóságáról. Egy nagyon érdekes dolog, mindenképpen komoly kihívást jelent technikai szempontból” – mondta a szakember, aki az elmúlt két esztendőben Kimi Raikkönen versenymérnökeként tevékenykedett.
“Eddig minden a legnagyobb rendben halad az új autó fejlesztésével. Három nap alatt több mint 500 kilométert teljesítettünk, és minden pozitív irányba haladt. Semmi okunk nincs az aggodalomra.”
Az általános fejlesztéseket és a KERS-t tekintve úgy tűnik, valóban nincsen, azonban a rossz időjárás igencsak betett a csapatnak, ugyanis sem Raikkönen, sem Massa nem tudta ez idáig feltenni autójára a slick abroncsokat.
“Egyelőre még nagyon nehéz mit mondani az autó általános teljesítményéről” – folytatta Dyer a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában. “Ahogy azt mindenki tudja, a legfőbb újdonságok három nagyobb csoportra bonthatóak: aerodinamika, KERS, és slick gumik.”
“Ahogy azt már említettem, az első kettővel minden a legnagyobb rendben, azonban sajnos az utóbbit eddig még nem volt alkalmunk letesztelni. Természetesen már alig várjuk, hogy feltehessük autónkra az új gumikat, mert csak azok használatával tudjuk megmondani, miként teljesít az idei autó.”
A Ferrari a héten négy napon át tesztelt Mugellóban. Az első két napon Raikkönen ülhetett az új autó volánja mögé, aki szintén elégedetten nyilatkozott a KERS rendszerről, míg tegnap és ma Massa rótta a kilométereket az olasz ringen.