A maranellói istálló erős formában vágott neki a 2024-es szezonnak, és bár a Red Bull-tól még egy lépésnyire le volt maradna az összetett pontversenyben is, alapvetően az idei autó a győzelmekre, de legalább a dobogós helyekre esélyes volt valamennyi versenypályán. A Scuderia viszont csúnyán leszerepelt Kanadában: a vártnál jóval gyengébb időmérőt követően Charles Leclerc és Carlos Sainz is kiesett, így a csapat pont nélkül távozott Montrealból.
Charles Leclerc hátránya 56 pontra nőtt az összetettben a listavezető Max Verstapennel szemben, míg a Ferrari 49 pontos hátrányban van a Red Bull mögött a konstruktőri versenyben. A Ferrari eredeti tervei szerint a Brit Nagydíjon vetette volna be idei második komolyabb fejlesztési csomagját — az elsőt még Imolában vitte pályára az istálló —, a hírek szerint azonban a maranellóiak igyekeznek felgyorsítani a folyamatokat.
A Forma-1-es mezőny jövő hétvégén Barcelonába látogat majd, mely után rögtön Ausztria felé veszi az irányt, és úgy tudni, ha sikerül időben legyártani több darabot is bizonyos elemekből, Charles Leclerc és Carlos Sainz akár már Spanyolországban megkaphat bizonyos újításokat.
„Ami igaz, hogy azon a ponton tartunk, ahol fel kell gyorsítanunk a fejlesztések sebességét” — ismerte el Fred Vasseur csapatfőnök még Kanadában. „El lehet képzelni, ha valaki egy versennyel hamarabb tud előrukkolni egy fejlesztéssel, miközben három csapat van 1 tizeden belül: ebben az esetben az 5. helyről az 1. helyre ugorhatsz!”
„Mindez azt jelenti, hogy rá kell kapcsolnunk, ez döntő jelentőségű. Viszont oda kell figyelnünk arra is, hogy most már az utolsó századokra hajtunk. Nincs már több 5 tizedes fejlesztés. Tehát biztosnak kell lenni abban, hogy amit pályára viszünk, az működik. Ez kulcstényező lesz a következő pár versenyhétvégén.”