Ahogy arról korábban már hírt adtunk, egy év szünet után, jövőre ismét visszatér a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) a Forma-1-be, melytől a csapatok izgalmasabb versenyeket remélnek.
Ahogy arról korábban már hírt adtunk, egy év szünet után, jövőre ismét visszatér a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) a Forma-1-be, melytől a csapatok izgalmasabb versenyeket remélnek.
A gyártók – Ferrari, Mercedes, Renault – már jelezték, hogy saját hibrid rendszerüket fogják használni 2011-ben, jóllehet a csapatoknak lehetőségük lesz a korábban a Hondával szorosan együttműködő Flybrid független beszállítótól is beszerezni az egységeket, jutányos áron.
A független csapatok többsége, főleg azok, akik a Cosworth erőforrásait használják, minden bizonnyal a független beszállító KERS rendszerével futnak majd a jövő évben.
A Toro Rosso, melynek már évek óta a Ferrari szállítja a motorokat, jelezte, hogy az olaszok hibrid rendszerével fognak pályára gördülni a jövő évben. Mindezt a faenzai alakulat csapatfőnöke, Franz Tost erősítette meg az újságíróknak a Hungaroringen.
A Red Bull Racing (Renault), a McLaren (Mercedes), a Force India (Mercedes), és a Sauber (Ferrari) egyelőre még nem jelezte, hogy partnerétől kívánja-e megvásárolni a hibrid rendszereket, de nyilvánvalóan számukra is ez lenne a célszerű megoldás.
A Renault és a Ferrari korábban már jelezte, hogy bárkinek szívesen szállít KERS rendszert, mindössze évi egy millió eurós áron.