A cégminősítő céginformációs piacon vezető szerepet betöltő Dun & Bradstreet megvizsgálta, hogy a forma-1-es csapatok mennyi idő alatt egyenlítik ki számláikat, és ennek megfelelően felállított egy sorrendet, melynek élén (azaz a legrosszabb helyen) a mezőny legnagyobb költségvetéssel rendelkező résztvevője, a Ferrari áll.
A cégminősítő céginformációs piacon vezető szerepet betöltő Dun & Bradstreet megvizsgálta, hogy a forma-1-es csapatok mennyi idő alatt egyenlítik ki számláikat, és ennek megfelelően felállított egy sorrendet, melynek élén (azaz a legrosszabb helyen) a mezőny legnagyobb költségvetéssel rendelkező résztvevője, a Ferrari áll.
Az olasz alakulat ugyanis átlagosan több mint kéthetes csúszásban van, és 16 nappal a fizetési határidő után egyenlíti ki számláit, legalábbis ez volt a helyzet a vizsgált időszakban, ami a 2009. december és 2010. április eleje közötti időszakra terjedt ki.
A Ferrarit a McLaren és a Mercedes követi, utóbbinak egyébként a második legnagyobb a költségvetése a jelenlegi mezőnyben, ami azt is bizonyítja, hogy az autógyártókat mégsem riasztotta el a forma-1-es befektetésektől a világgazdasági válság.
A McLaren átlagosan 14 napos csúszásban van, ám sokat javult a tavalyi évhez képest, mikor 26 napos késéssel fizette be számláit.
A fizetések terén a Red Bull által birtokolt Toro Rosso áll a legjobb helyen, a faenzai gárda azonnal kiegyenlíti számláit, míg az anyacég is átlagosan egy nap csúszásban van, ami 7 nappal gyorsabb, mint tavaly.
A Sauber és a Force India istállóról nem áll rendelkezésre adat, míg a három új alakulat még olyannyira fiatal, hogy nincs elég adat ahhoz, hogy megfelelő analízist lehessen készíteni a befizetéseikről.
Az f1-es csapat költségvetései és fizetési sebessége (2010):
Csapat becsült büdzsé a fizetési határidő után eltelt napok száma Ferrari £260m 16 McLaren £137m 14 Mercedes £173m 9 Williams £85m 6 Renault £134m 5 Red Bull Racing £134m 1 Toro Rosso £82m 0 Force India £78m N/A Sauber £46m N/A Lotus £52m N/A Virgin £36m N/A HRT £33m N/A