A Ferrari verhetetlennek bizonyult a hétvégi Spanyol Nagydíjon, ahol Kimi Raikkönen és Felipe Massa végzett az első két helyen. A harmadik pozícióban a McLaren brit pilótája, Lewis Hamilton futott be, míg a hazai hős, Fernando Alonso kiesett.
A Ferrari verhetetlennek bizonyult a hétvégi Spanyol Nagydíjon, ahol Kimi Raikkönen és Felipe Massa végzett az első két helyen. A harmadik pozícióban a McLaren brit pilótája, Lewis Hamilton futott be, míg a hazai hős, Fernando Alonso kiesett.
A pole pozícióból induló Kimi Raikkönen jól kapta el a rajtot, a mellőle induló Alonsónak esélye sem volt arra, hogy befogja a Ferrari finn versenyzőjét, sőt, a pálya tiszta oldaláról, a második sorból rajtoló Felipe Massa könnyedén megelőzte, és csapattársa mögött, a második helyen vette be az első kanyart.
A McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton sem hibázott a rajtnál és megelőzve Kubicát, felugrott a negyedik helyre.
A mezőny hátsó régiója is tisztán vette az első kanyart, azonban néhány ívvel később Sutil nekihajtott Coulthard Red Bulljának. A Force India pilótája megpördült, akit már nem tudott elkerülni a Toro Rosso német versenyzője, Sebastian Vettel, így mindketten kiestek. Az eset után azonnal pályára küldték a biztonsági autót.
Két körrel később a mezőny újra elrajtolhatott, ám a sorrend nem változott. Raikkönen könnyedén megtartotta vezető pozícióját Massa előtt, míg Alonso – aki felvezető körén kis híján falnak csapta autóját, miközben melegítette az abroncsokat – tartotta harmadik pozícióját Hamilton előtt.
A hetedik körben a Renault brazilja, Nelsinho Piquet beszúrt Sebastien Bourdais mellé, ám a francia pilóta ráhúzott ellenfelére, így mindketten a pálya szélén végezték. A Toro Rosso pilótája ugyan még vissza tudott térni a boxba, viszont autójának bal első felfüggesztése eltörött, ezért feladni kényszerült a küzdelmet. A Red Bull fiókcsapata tehát már a verseny elején összepakolhatott.
Tíz kör után Raikkönen három másodperccel vezetett Massa előtt, akit két másodperces hátrányban Alonso követett a harmadik helyen. Mögötte egy-egy másodperccel lemaradva Hamilton és Kubica következett, míg a pontszerzők sorát Kovalainen, Heidfeld és Webber zárta.
Ahogy arra számítani lehetett, Fernando Alonso kezdte meg a kiállásokat a 16. körben, mellyel a Renault hazai színekben versenyző pilótája a harmadikról visszacsúszott a Honda duója közé, a 12. helyre.
Három körrel később, (19. körben) meglepetésre a Ferrari brazilja, Felipe Massa is meglátogatta szerelőit, akit csapattársa, az élen autózó Kimi Raikkönen követett. Ezzel Hamilton ideiglenesen átvette a vezetést, ám egy körrel később Kubicával együtt ő is megérkezett a boxba.
Kovalainen ezzel átvette a vezetést, ám a kilences kanyarban valami leszakadt autójáról, bal első defektet kapott és nyílegyenesen, lassítás nélkül becsapódott a gumifalba. A McLaren teljesen eltűnt a gumifalban, a biztonsági autót azonnal pályára küldték és az orvosi autó is megérkezett. A finn pilóta szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta az esetet.
Közben a biztonsági autó mögött felsorakozott a két Ferrari és visszavette az első két pozíciót, miután Heidfeld kiállt tankolni. A BMW Sauber német versenyzője azonban akkor hajtott ki, mikor zárva volt a boxutca, így egy stop & go büntetést kapott.
A 28. körben a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, miután Kovalainen autóját eltakarították a pálya széléről. Az élen a sorrend nem változott, a két Ferrari maradt a vezető pozícióba, őket Hamilton, Kubica és a büntetésére készülő Heidfeld követett, aki mögött a hazai hős, Fernando Alonso hajtott. A BMW Sauber német pilótája, a büntetés letöltése után visszacsúszott az utolsó pozícióba.
A verseny felénél járva, Alonso motorja elfüstölt, így az előkelő ötödik helyről feladni kényszerült hazai versenyét. Eközben Barrichello is búcsúzott, miután leszakadt első vezetőszárnya, teljesen tönkretette autóját.
Raikkönen időközben majd’ hét másodpercre növelte előnyét Massával szemben, aki Heidfeld után a 46. körben teljesítette utolsó kiállását és feltetette autójára a keményebb keverékű abroncsokat. Egy körrel később, az élen autózó Kimi Raikkönen is kiállt tankolni, akit Hamilton és Kubica követett ugyanabban a körben.
A kiállások utolsó körét követően Raikkönen visszavette vezető pozícióját, azonban csapattársa, Felipe Massa két másodpercre csökkentette a köztük lévő különbséget. A harmadik helyen Hamilton autózott, akit Kubica követett a negyedik pozícióban.
Tíz körrel a verseny vége előtt Glock és Coulthard összeakadt. A Toyota német versenyzője hátulról nekicsúszott a Red Bullnak, melyet első terelőszárnya bánt. A skót versenyző ugyan gond nélkül tovább tudott hajtani, ám egy körrel később, bal hátsó defektet kapott, így ki kellett állnia a boxba. Eközben Nick Heidfeld többszöri próbálkozás után végül el tudott menni Fisichella mellett a célegyenesben, mellyel felugrott a kilencedik helyre.
Hamilton a végén még ráijesztett a Ferrarikra, azonban nem tudott előzési pozícióba kerülni, így be kellett érnie a harmadik hellyel. A Ferrari zsinórban második kettős győzelmét aratta az idei évben, mellyel átvette a vezetést a konstruktőrök versenyében.
Kubica a negyedik helyre hozta be a BMW-t, míg a pontszerzők sorát a Red Bull ausztrálja, Mark Webber, Jenson Button a Hondával, Nakajima és Trulli zárta.
Spanyol Nagydíj, verseny
1. Raikkonen Ferrari (B) 1h38:19.051 2. Massa Ferrari (B) + 3.228 3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 4.187 4. Kubica BMW Sauber (B) + 5.694 5. Webber Red Bull-Renault (B) + 35.938 6. Button Honda (B) + 53.010 7. Nakajima Williams-Toyota (B) + 58.244 8. Trulli Toyota (B) + 59.435 9. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:03.073 10. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 1 kör 11. Glock Toyota (B) + 1 kör 12. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 kör 13. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:21.670 Kiesők Rosberg Williams-Toyota (B) 42 Alonso Renault (B) 35 Barrichello Honda (B) 35 Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 22 Davidson Super Aguri-Honda (B) 9 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 8 Piquet Renault (B) 7 Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1 Sutil Force India-Ferrari (B) 1