A Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer kedden bejáratta az olasz gárda átmeneti autóját, mellyel megkezdi majd a téli teszteket a jövő héten Barcelonában. Az F2008K kódszámmal ellátott modellről lekerült néhány aerodinamikai elem, és alkalmas a KERS részeinek tesztelésére.
A Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer kedden bejáratta az olasz gárda átmeneti autóját, mellyel megkezdi majd a téli teszteket a jövő héten Barcelonában. Az F2008K kódszámmal ellátott modellről lekerült néhány aerodinamikai elem, és alkalmas a KERS részeinek tesztelésére.
A Ferrari azért “építette meg” átmeneti autóját (kép), hogy azzal szimulálhassa a jövő évi leszorító erő szintet, illetve tesztelhesse a kinetikus energiatároló rendszer bizonyos elemeit a télen.
Badoer már az olasz ringen kipróbálta az új eszköz egyes részeit, azonban az egész rendszer csak a jövő heti barcelonai teszten debütál.
Olasz lapértesülések szerint az egység, amely tölti és felszabadítja az energiát 5-7kg között mozog, ám súlya a szezon elejére 5kg alá megy majd. Az elektronikai egység, amely vezérli a rendszert, a Magneti Marelli fejlesztése, és körülbelül 3.8kg súlyú. A generátor jelenleg 5.3kg, azonban 5kg alá megy majd a szezon kezdetéig.
A lítium elemek a versenyző mögött kapnak helyet, közel az autó tömegközéppontjához, és nem igényelnek hosszú kábelezést, ám intenzíven kell hűteni azokat.
A teljes rendszer súlya hozzávetőlegesen 30kg lesz majd, ám addig még rengeteg módosítást eszközölnek majd rajta.