A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa bevallotta, hogy csapata továbbra is le van maradva a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) fejlesztésével.
A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa bevallotta, hogy csapata továbbra is le van maradva a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) fejlesztésével.
Az új eszközt már a 2009-es szezon elején használhatják a csapatok, no persze csak azok, amelyek időben elkészülnek vele, ugyanis egyikük sincs könnyű helyzetben, hiszen egy eddig nem alkalmazott technológiát kell beépíteniük autóikba.
Costa bevallotta, hogy sokkal nyugodtabb lenne, ha egyes riválisaihoz hasonlóan, csapata is pályára vitte volna már az új rendszert az idei szezonban.
Arra a kérdésre, hogy mi jelenti a legnagyobb kihívást a következő idényre való felkészülésben, Costa a következőket felelet: “A KERS, hiszen ez egy olyan technológia, amit még soha nem próbáltunk azelőtt, de az aerodinamikán is nagyon intenzíven kell dolgoznunk.”
“Számos megbízhatósági kérdés felmerül. Nem tagadhatom, hogy egy kicsit el vagyunk csúszva, hiszen jobban örülnék, ha már kipróbáltuk volna a rendszert” – magyarázta a szakember a Gazzetta dello Sportnak.
“Nagyon sok a tennivalónk, azonban rövid az idő. Bár a korábbiakhoz képest plusz két hetünk lesz a szezon kezdetéig, tartanunk kell magunkat a kollektív tesztnaptárhoz. Lesz egy teszt január közepén, azt nem hagyhatjuk ki.”
“Mivel még harcban állunk a bajnoki címért, rengeteg erőforrásunkat leköti az F2008-as, így olyan helyzetben vagyunk, hogy mihamarabb be kell hoznunk a lemaradásunkat. A legtöbb komponens már gyártás alatt van, míg a KERS a próbapadon üzemel.”
Costa azt is elárulta, hogy a jövő évi versenygépük teljesen más lesz a radikálisan új szabályoknak köszönhetően.
“Az első szárny feltűnő lesz, mert olyan széles lesz, mint maga az autó. Ez azt is jelenti egyben, hogy sérülékenyebb is lesz, hiszen nem védik a kerekek, így egy esetleges ütközés következtében nagyon könnyen leszakadhat az autóról” – magyarázta a szakember.
“A hátsó szárny magasabb és keskenyebb, a karosszéria pedig simább lesz, hiszen már nem vághatunk hűtőnyílásokat rajta, így az egész hűtőrendszert újra kell terveznünk.”