A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elárulta, hogy az olasz alakulat napokon belül leállítja idei autója fejlesztését, és teljes erőbedobással a jövő évi versenygép munkálataira kezd el koncentrálni, hogy ismét képes legyen harcba szállni a bajnoki címért 2010-ben.
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elárulta, hogy az olasz alakulat napokon belül leállítja idei autója fejlesztését, és teljes erőbedobással a jövő évi versenygép munkálataira kezd el koncentrálni, hogy ismét képes legyen harcba szállni a bajnoki címért 2010-ben.
Az olaszok borzalmasan gyengén kezdték az évet, az első versenyeken még csak pontot sem szereztek, ám az utóbbi időben feljavult a teljesítményük, amit Felipe Massa hétvégi dobogós helyezése is bizonyít.
A Ferrari vezetése azonban nem tulajdonít különösebb jelentőséget ennek, és nem gondolja, hogy a hétvégi futam fordulópontot jelentene számukra az idei évben, így hamarosan átcsoportosítja erőforrásait a jövő évi projektre.
“Hamarosan leállítjuk az idei autó fejlesztését” – jelentette ki Domenicali a Német Nagydíj után. “Már megkezdtünk néhány munkát az új projekten, és a következő hetekben teljesen átcsoportosítjuk erőforrásainkat az új projektre, hogy biztosan ne veszítsünk időt.”
“Tudjuk, hogy a következő szezon döntő fontosságú lesz, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy másképpen kezdjük meg a következő bajnokságot, mint az ideit. Szóval inkább napok, mint hetek kérdése, hogy mikor állítjuk le az idei autó fejlesztését.”
Mindezek ellenére Domenicali figyelmeztetett, hogy továbbra is nagyon keményen kell dolgozniuk az idei évben, mert meg kell érteniük, miért nem tudják felvenni a versenyt a többiekkel, hiszen csak így kerülhetik el, hogy hasonló hibát kövessenek el jövőre.
“A legkritikusabb része az idei évnek, hogy megértsük, mi történik az autónkkal a különböző körülmények között a különböző gumikon” – magyarázta a szakember.
“Azonban néhány verseny óta azt látjuk, hogy ez történik mindegyik csapattal, szóval még nem tiszta a dolog. Nagyon óvatosnak kell lennünk ezzel, mert nem azt mondom, hogy ez dönti el a versenyeket, de komoly különbséget eredményezhet.”
A csapatvezető azt is elárulta, hogy bár a hibrid rendszert a továbbiakban is használni fogják, ami komoly előnyt jelent számukra a rajtoknál, annak fejlesztésével már egy ideje leálltak, hiszen előreláthatóan betiltják az eszköz használatát a jövő évben.