Háromhétnyi szünet után pénteken ismét felbőgnek a Forma-1-es motorok – a száguldó cirkusz mezőnye az Egyesült Államokba, Austinba látogat. A Ferrari célja továbbra is a konstruktőri harmadik hely megszerzése, de a maranellói gárda már gőzerővel dolgozik jövő évi versenyautóján.
Háromhétnyi szünet után pénteken ismét felbőgnek a Forma-1-es motorok – a száguldó cirkusz mezőnye az Egyesült Államokba, Austinba látogat. A Ferrari célja továbbra is a konstruktőri harmadik hely megszerzése, de a maranellói gárda már gőzerővel dolgozik jövő évi versenyautóján.
Emiatt pedig számos fejlesztést kipróbálnak majd a bajnokság hátralévő három hétvégéjén, melyek hasznosak lehetnek majd a jövő évi bajnokság során.
Pat Fry, az alakulat főmérnöke elárulta, bízik abban, hogy eredményesen szerepelhetnek majd a hétvégi Amerikai Nagydíjon, valamint az azt követő brazíliai fordulón.
„A japán és orosz verseny után volt három hetünk arra, hogy felkészüljünk az amerikai és brazíliai fordulókra” – mondta a szakember.
„Az extra hétnek hála több időnk volt arra, hogy készen álljunk, és előkészítsünk néhány dolgot, amit majd letesztelünk. Mindezek azt a célt szolgálják majd, hogy jobban megértsük az autó teljesítményét, és próbáljunk javítani azon, de az év ezen szakaszában már sokkal inkább a 2015-ös idényre fókuszálunk.”
„Kétségtelen, hogy rengeteg mindent tanultunk az idény során. Az is világos, hogy riválisainkhoz képest pontosan tudjuk, hol kell fejlődnünk. Az autó minden területén dolgoznunk kell, és komoly célokat tűztünk ki az erőforrás, valamint az aerodinamika fejlesztését illetően, ez a két dolog ugyanis kulcsfontosságú.”
„Ahhoz, hogy versenyképesek legyünk, el kell érnünk ezeket a célokat, a gyárban most erre fókuszálunk, és ezen fogunk dolgozni az előttünk álló öt hónapban is.”
Fry hozzátette, meggyőződése, hogy a gumiknak komolyabb szerep jut majd Austinban, mint az előző két versenyen.
„A pálya első szektorában sok a tempós, ritmusos kanyar, és van egy nagyon hosszú egyenes is, majd néhány igencsak lassú kanyar. A teljesítmény itt, Austinban nagyban függ majd attól, hogy mennyire tudjuk jól működtetni az abroncsokat.”