A Ferrari motorrészlegének vezetője, Gilles Simon megerősítette, csapata megkezdte motor-, illetve elektronikai részlegének egyesítését, hogy maximális lendülettel dolgozhasson a 2009-től bevezetésre kerülő energiatároló rendszer kifejlesztésén.
A Ferrari motorrészlegének vezetője, Gilles Simon megerősítette, csapata megkezdte motor-, illetve elektronikai részlegének egyesítését, hogy maximális lendülettel dolgozhasson a 2009-től bevezetésre kerülő energiatároló rendszer kifejlesztésén.
A Nemzetközi Automobil Szövetség tervei szerint a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) már a következő idényben debütálhat a királykategóriában, ugyanis a cél nem más, mint a környezetbarát technológiák előtérbe helyezése a motorsportban.
Simon rámutatott, hogy az új részleg létrehozása logikus lépés volt, amit a jövő évben bevezetésre kerülő energiatároló rendszer kifejlesztése tett szükségessé.
“Az új részleg már most a 2009-es szezonra koncentrál, mikor egy olyan energiatárló rendszert kell használnunk, amellyel visszanyerhetjük az autóból felszabadult energia egy részét. Ennek a rendszernek a kifejlesztése rengeteg időnket emészti majd fel az idei évben” – magyarázta a Ferrari szakembere.
“A két részlegünk egyesítése logikus, és elengedhetetlen lépés volt. Rengeteg tesztet kell majd végrehajtanunk az idei évben, ez tette szükségessé az új részleg felállítását.”
A két részleg összeolvadására az egységesített elektronikai rendszer (ECU) bevezetésével, illetve a motorfejlesztések további tíz évre történő befagyasztásával egy időben került sor. Bár az idei évtől igencsak megvan kötve a csapatok keze a fejlesztések terén, Simon bevallotta, a Ferrari rengeteget fejlesztett a téli időszakban.
“Ez a második év, hogy nem nyúlhatunk hozzá komolyabban a motorokhoz” – mondta. “Éppen ezért a motort körülvevő területeken fejlesztettünk leginkább, a légbeömlőkön, az üzemanyagrendszeren, illetve kenőanyagokon. A Shellel karöltve egy új üzemanyagot is kifejlesztettünk a téli időszak alatt.”