Megbízható források szerint a csapatok egyezségre jutottak a szövetséggel, és még a péntek éjféli határidő előtt beadják nevezésüket a 2010-es bajnokságra, ám a lista nem lesz teljes, ugyanis a Toyota állítólag úgy döntött, az év végén elhagyja a Forma-1-et.
Megbízható források szerint a csapatok egyezségre jutottak a szövetséggel, és még a péntek éjféli határidő előtt beadják nevezésüket a 2010-es bajnokságra, ám a lista nem lesz teljes, ugyanis a Toyota állítólag úgy döntött, az év végén elhagyja a Forma-1-et.
A Daily Mail információi szerint a japán nagyvállalat nem kíván nevezni a jövő évre, mert elege lett abból, hogy a hatalmas anyagi ráfordítás ellenére sem ért el komolyabb sikereket az elmúlt években.
A csapatok péntek éjfélig nevezhetnek a jövő évi világbajnokságra, így a mai nap különösen fontos lesz a Forma-1 jövője szempontjából, ugyanis kiderül, hogy kik közül választhatja ki a szövetség azt a tizenhármat, aki rajthoz állhat 2010-ben.
A jelenlegi alakulatoknak nem tetszett, hogy az irányító testület az ő megkérdezésük és jóváhagyásuk nélkül, önkényesen döntött a jövő évi szabályokról, nem is beszélve arról, hogy az általa javasolt 40 millió angol fontos önkéntes költségvetési keret teljesen kiverte náluk a biztosítékot.
A Ferrari, a Renault, a Red Bull, és a Toyota hivatalosan is megfenyegette a szövetséget, hogy amennyiben nem változtatnak a szabályokon, az év végén elhagyják a Forma-1-et.
A csapatvezetők az elmúlt hétvégén intenzív tárgyalásokat folytattak Monacóban, és bár az első megbeszélések nem hoztak sikert, megbízható források szerint az FIA elnöke, Max Mosley belátta, neki is engednie kell.
A szövetség végül belement abba, hogy egy évvel eltolja a tervezett 40 milliós költségvetési sapka bevezetését, és a következő szezont átmenetivé nyilvánítsa, mikor 85 millió font (100 millió dollár) lesz a felhasználható keret.
Hogy az újonnan érkező csapatok számára továbbra is vonzó maradjon a Forma-1, a nagycsapatok technikai segítséget nyújtanának a jövő évben, és tudásuk egy részét kapásból megosztanák az újoncokkal, illetve bizonyos alkatrészeket is a rendelkezésükre bocsátanának.
A Telegraph közben arról számolt be, hogy a Ferrari nevezése feltételes, és az olaszok csak abban az esetben maradnak, ha a szövetség garantálja a szabályok stabilitását, és az átláthatóbb kormányzást – aminek hiányára egyébként az összes csapat panaszkodott, különösen az utóbbi időben.
Azt egyelőre még nem tudni, hogy a csapatok a nap mely szakában tesznek bejelentést, ám az biztos, hogy még az éjféli határidő előtt beadják nevezésüket, így a mai nap folyamán az is kiderül, hogy igazak voltak-e a hírek, melyek szerint a Toyota valóban kiszáll az év végén.
A Team US F1, a Campos Meta 1, a Prodrive, illetve a jelenlegi csapatok közül a Williams már nevezett, a többiek pedig hamarosan követhetik őket.
Az FIA ezt követően megvizsgálja, hogy kiknek ad lehetőséget a bizonyításra, ugyanis a szabályok kimondják, hogy összesen 13 csapat 26 autót nevezhet a 2010-es bajnokságra.
A szövetség június 12-én jelenti be a már megszűrt, végleges nevezési listát.