A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy már a következő hónapban átcsoportosítják erőforrásaikat, és megkezdik a 2010-es versenygép fejlesztését, amennyiben úgy látják, esélyük nincs idén.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy már a következő hónapban átcsoportosítják erőforrásaikat, és megkezdik a 2010-es versenygép fejlesztését, amennyiben úgy látják, esélyük nincs idén.
Annak ellenére, hogy már három verseny lement, a Ferrari még egyetlen pontot sem szerzett, amire 1981 óta nem volt példa a csapat történetében.
Domenicali szerint mielőbbi javulásra van szükségük ahhoz, hogy harcba tudjanak szállni a bajnoki címért, amire meglátása szerint egyre kisebb az esély, még akkor is, ha az egy hónap múlva megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjra elkészülnek az új diffúzorral.
Arra a kérdésre, hogy mikor jön el az a pont, mikor a csapat úgy dönt, feladja az idei évet, és teljes erőbedobással a jövő évi konstrukció fejlesztésére kezd el koncentrálni, az olaszok szakember a következőkkel felelt: “Véleményem szerint a Spanyol Nagydíj után majd megnézzük, hol állunk. Úgy gondolom, hogy mire visszatérünk Európába, már sokkal tisztább lesz a helyzet.”
Bár sokan azt gondolják, hogy a héten szabályosnak minősített duplafedelű diffúzor miatt húzott el a Brawn, Toyota, Williams trió az első két futamon, Domenicali szerint az új elem bevetése sem biztos, hogy komolyabb javulást eredményez, elég csak egy pillantást vetni a Red Bull teljesítményére, amely még nem használja a korábban vitatott elemet.
“A helyzet ennél sokkal komplikáltabb” – mondta. “Az eszköz használata előnnyel jár. Azonban hiba lenne azt gondolni, hogy csakis ez a kulcs. Láthattuk, hogy a Red Bull fantasztikus munkát végzett, és az elrendezés nélkül ennyire gyors.”
“Több idejük volt, már sokkal korábban elkezdték az idei autó fejlesztését, mint mi, és ez a valóság, ezt kell mérlegelnünk. A másik dolog, amit meg kell még értenünk, hogy mi is történt a mai futamon, hiszen az elején nem voltunk túl rosszak. Rengeteg dolgot át kell néznünk.”
“Massa kiválóan teljesített a futam első felében, gyorsabb volt, mint Sebastian Vettel, pedig nehezebb autóval körözött. Aztán az elektronika meghibásodott, ami miatt megállt alatta az autója. Biztos vagyok abban, hogy ezzel a stratégiával (egy kiállás) és azokkal a fantasztikus körökkel, felállhatott volna a dobogóra.”
Domenicali azonban egyelőre várakozó állásponton van, megpróbálja megnyugtatni a kedélyeket, és továbbra sem változtat csapata szezon elején kitűzött céljain.
“Úgy gondolom, hogy egyelőre még várnunk kell. Higgadtnak kell maradnunk. Nem egyszerű, tudom, de nyugodtnak kell lennünk, mert még sok minden megváltozhat egyik pillanatról a másikra. Az elsődleges cél viszont az, hogy elmozduljunk a nulla pontról” – mondta.