Német lapértesülések szerint a Ferrari ugyan egy teljesen új kipufogórendszerrel állt rajthoz Valenciában, az még csak külsőleg hasonlít a Red Bull Racing által sikeresen használt elrendezéshez, ugyanis az még nincs közvetlen hatással a diffúzorra.
Német lapértesülések szerint a Ferrari ugyan egy teljesen új kipufogórendszerrel állt rajthoz Valenciában, az még csak külsőleg hasonlít a Red Bull Racing által sikeresen használt elrendezéshez, ugyanis az még nincs közvetlen hatással a diffúzorra.
Az energiaital-gyárosok már a szezonnyitó óta használják az elrendezést, ami a diffúzor hatékonyságának növelését hivatott szolgálni azzal, hogy a kipufogócsonkokból távozó gázokat az autó leszorítóerejének nagyját generáló diffúzor felé tereli, a megfelleő irányból.
Az elmúlt versenynek helyet adó spanyol ringen több csapat, köztük a Ferrari is bevetetette a hátsó felfüggesztés alatt kivezetett kipufogót, ám az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a teljes rendszer csak néhány verseny múlva fog bemutatkozni, és annak valódi hatását majd csak azután érezhetik az olaszok versenyzői.
A Ferrari első körben egy új váltót és hátsó felfüggesztés elrendezést mutatott be, előbbit a német szaklap szerint csak Felipe Massa kapta meg Valenciában, ugyanis Alonsót megbüntették volna, ha a csapat váltót cserél autójában, hiszen korábbi egysége még nem teljesített négy versenyt.
A spanyol világbajnok azonban a hétvégén szintén megkapja az új váltót Silverstone-ban, és a Ferrari a tervek szerint a Német-, vagy a Magyar Nagydíjon már a komplett rendszerrel fog versenyezni, amely az előzetes számítások szerint komoly leszorítóerő növekedést fog eredményezni.
Az új váltó/felfüggesztés elrendezés egy meredekebb diffúzor formát tesz lehetővé, ám annak valódi ereje majd csak azt követően jöhet ki, ha kipufogógázokat közvetlenül a diffúzoron keresztül tudják elvezetni.
A német lap úgy tudja, hogy a Ferrari mérnökei most azon dolgoznak, hogy a kipufogógázok ne legyenek negatív hatással a tapadásra, hiszen a kipufogócsonk igen közel helyezkedik el a hátsó abroncsokhoz, így az általa generált hőből a gumik is kapnak/kaphatnak.
A Ferrari a hétvégi futamon már mindkét pilótáját az új váltóval, illetve hátsó felfüggesztéssel küldi pályára Silverstone-ban.