A Ferrari egyelőre kivár, és nem alkalmaz csapatutasítást, pedig Felipe Massa újabb futamgyőzelmével, 17 pontra növelte előnyét a bajnokság negyedik helyére visszacsúszó Raikkönennel szemben, miközben már csak öt futam van hátra.
A Ferrari egyelőre kivár, és nem alkalmaz csapatutasítást, pedig Felipe Massa újabb futamgyőzelmével, 17 pontra növelte előnyét a bajnokság negyedik helyére visszacsúszó Raikkönennel szemben, miközben már csak öt futam van hátra.
Azzal, hogy a sportfelügyelők büntetéssel sújtották Lewis Hamiltont, amiért átvágta a sikánt, a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa ölébe hullott a győzelem, aki így mindössze két ponttal van csak lemaradva listavezető mclarenes riválisától – de ami még fontosabb, 17 ponttal előzi meg Raikkönent a bajnokságban.
A Ferrari természetesen tisztában van azzal, hogy Raikkönen értékes pontokat vehet el Massától, ami akár az olasz gárda világbajnoki címébe is kerülhet, különösen úgy, hogy nagyon kiélezett a küzdelem a két élcsapat között a Forma-1-ben.
A maranellói bázisú csapat vezetése azonban bevallotta, ha úgy látják, eljött az idő arra, hogy csapatutasítást alkalmazzanak, azt habozás nélkül meg fogják lépni a bajnoki cím megszerzése érdekében.
Mindezek ellenére a Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali világosan kijelentette, még nem osztották le a lapokat, és nem álltak teljes egészében Massa mögé a bajnoki címért folytatott küzdelemben.
“A csapat érdekeit szem előtt tartva fogunk döntést hozni” – mondta Domenciali a riportereknek Belgiumban. “Véleményem szerint egy olyan helyzetben vagyunk, melyben minden nemű sietség nélkül kell átgondolnunk a dolgokat, mert ez is a versenyekhez való hozzáállásunk része.”
“Ha úgy érezzük, eljött az idő, akkor meg fogjuk lépni a dolgot. Azonban most az a legfontosabb, hogy kiértékeljük a vasárnapi versenyt, és megfelelően felkészüljünk a monzai futamra. Ez a fő célunk, és erre kell fókuszálnunk az elkövetkezendő néhány napban.”
Bár a Ferrari egyenesekben mutatott végsebessége jó előjel lehet Monzára nézve, az F2008-as gyenge kezelhetősége a kerékvetőkön, komoly probléma lehet.
“Ahogy azt már korábban is mondtam, Monza nem éppen a legideálisabb pálya számunkra, mert nem számítunk magas hőmérsékletre az olasz ringen” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.
“Szóval az egyetlen dolog, amit tenni tudunk, hogy megpróbálunk a lehető legkeményebben dolgozni, mert tisztában vagyunk azzal, hogy a McLaren nagyon, de nagyon erős lesz Monzában, ám nem csak ott, hanem a többi pályán is.”
“Tegnap igencsak lenyűgözött a teljesítményük az időmérőn. Őszintén szólva,ez is bizonyítja, milyen kiélezett a küzdelem a bajnokságban. Tudjuk, hogy nagyon erősek, de mi egy pillanatig sem adjuk fel.”
“Ma is tanultunk valamit. Eddig is tudjuk, hogy nem szabad kapkodni, és türelmetlennek lenni. A mai verseny is bizonyította, hogy nem csak a futam végéi kell várni a végeredményre, hanem még azon túl is. Ez is mutatja, hogy a helyzet mennyire bonyolult. Keményen dolgozunk majd, mert tiszteljük ellenfeleinket, és tudjuk róluk, hogy nagyon erősek” – tette hozzá Domenicali.