A Ferrari mérnökei már korán felismerték, hogy a gumimelegítési problémák okozzák a nehézségeket számukra a hűvösebb időben. Igen ám, de egészen eddig nem tudták, hogy hol keressék a problémák forrását.
A Ferrari mérnökei már korán felismerték, hogy a gumimelegítési problémák okozzák a nehézségeket számukra a hűvösebb időben. Igen ám, de egészen eddig nem tudták, hogy hol keressék a problémák forrását.
Az olasz gárda éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy minél jobban felkészüljön a szezon utolsó négy versenyére, ahol igen nagy esélye van az esőnek – ami az eddig látottak alapján, a McLarennek kedvez.
A Ferrari a héten Fioranóban és Mugellóban tesztelt, utóbbi helyszínen az eső is esett, ezzel megkönnyítve a csapat dolgát, hiszen további adatokat tudtak szerezni az autó viselkedéséről a vizes pályán.
A mérnökök már korábban is sejtették, hogy a fékek okozhatják a gumimelegítési problémákat, ám eddig azt nem tudták bizonyítani. Azonban olasz lapértesülések szerint most végre rájöttek arra, hogy valóban a karbon fékek nem megfelelő hőmérséklete miatt nem tudnak elegendő hőt generálni az abroncsokban.
A karbon fékek üzemi hőmérséklete igen magas, és mikor az lejjebb esik, komolyan befolyásolja a fékek hatékonyságát. Mikor a külső hőmérséklet alacsonyabb, a Ferrari esetében a fékek túlságosan lehűlnek, ami miatt veszítenek hatékonyságukból. Ebből kifolyólag pedig a versenyzők nem tudnak elég “nyomást” gyakorolni a gumikra a fékzónák alatt – ami egyébként a legjobb módja az abroncsok felmelegítésének.
A fékek, és a gumik hideg állapota pedig kihat a fékútra is, tehát a versenyzőknek a megszokottnál jóval előbb – óvatosabban – kell elkezdeniük fékezni a kanyarok előtt. Ez lehet a magyarázata annak, hogy az esőben kisebb volt a Ferrari csúcssebessége az egyenesek végén, hiszen a mérőponton a versenyzők már javában fékeztek.
A fotók tanúsága szerint a Ferrari a mugellói tesztek záró napján leragasztotta a fékbeömlő nyílás egyik felét az esőben, amit a McLaren is megtett Heikki Kovalainen esetében az Olasz Nagydíjon. Ez egyébként segíthet a fékek melegen tartásában a hűvösben illetve esőben, ám aerodinamikai szempontból nem előnyös.