A Ferrari alakulat szakítva a korábbi években alkalmazott tervezési filozófiával bízva a teljesítménybeli előrelépésben jelentős technikai változtatásokat eszközölt az idei szezonra szánt F2012-es konstrukcióval kapcsolatban.
A Ferrari alakulat szakítva a korábbi években alkalmazott tervezési filozófiával bízva a teljesítménybeli előrelépésben jelentős technikai változtatásokat eszközölt az idei szezonra szánt F2012-es konstrukcióval kapcsolatban.
A szezon előtt megrendezett tesztelések azonban egyre inkább negatív tapasztalatokkal halmozta el a maranellóiakat, és az új autóval kapcsolatos észrevételek tekintetében sajnálatos módon a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon sem billent a másik oldalra a képzeletbeli mérleg serpenyője.
Az FIA által előírt, a 2011-es évben használt versenyautóhoz képest kötelezően elvégzett módosítások mellett az olasz gárda jó néhány olyan változtatást is felvonultatott az új modellen, amelyek nemcsak az esetleges javulás lehetőségét hordozzák magukban. A sok-sok ismeretlen technikai megoldás ugyanis számtalan olyan buktatót rejthet magában, amelyekre a tesztek, vagy a szimulációs gyakorlatok során nem derülhet fény, és éppen ezért csakis a nagyobb igénybevételt jelentő versenyhétvégék alkalmával szerezhet minderről pontosabb információkat a csapat technikai gárdája.
A szezonnyitó melbourne-i futamot követően mindössze csak egyetlen egy hét állt a Ferrari rendelkezésére ahhoz, hogy olyan változtatásokat végezzenek el az F2012-őn, amely adott esetben jobb eredmény elérését teszi lehetővé a soron következő megmérettetésen. Az elmúlt hétvégén megrendezett Maláj Nagydíjra a Ferrari egy teljesen új összeállítású kasztnit vitt magával, és a továbbfejlesztett F2012B-t Felipe Massa tehette próbára a szabadedzéseken és a kvalifikáción át az 56 körös versenyen is. A Ferrari brazil pilótája tehát az eddig használt 293-as számú karosszéria helyett eredetileg a szezon második felére szánt 294-es verziót kapta meg a sepangi hétvégére, amely az általa elért 15-dik helyezés láttán nem igazán hozott átütő sikert.
A Ferrari vezetőségének keserű szájízén azonban minden bizonnyal enyhített a csapat kétszeres világbajnokának szereplése, miután Fernando Alonso a malajziai trópusi zápor miatt hátráltatott versenyt végül Sergio Perez és Lewis Hamilton előtt az első helyen fejezte be.
Alonso sikere láttán azonban az olasz csapat egyáltalán nem nyugodhat meg, vagyis az eddigiekben tapasztalt technikai problémáik korántsem tekinthetőek megoldottnak. Mint ismeretes, a Ferrari a hátsó kerékfelfüggesztésnél a korábbi években alkalmazott nyomórudas kivitelről áttért a vonórudas megoldásra. Ez utóbbira a maranellóiak még rátettek egy lapáttal azzal, hogy egy merész mérnöki lépéssel a hátsó kerékfelfüggesztés mintájára az első keréknél lévő mechanikai egységet is átalakították vonórudas működésűre, amit legutoljára a 2001-es szezonban szerepelt egykori Minardi istálló által használt, Gabriele Tredozi által tervezett PS01-es konstrukción láthattunk. A malajziai végeredményt tekintve akár azt is el lehetne mondani, hogy az esőzés miatt nem igazán ideális tapadási viszonyok mellett győzött az első kerékfelfüggesztésnél alkalmazott vonórudas rendszer, de ez természetesen nem lenne helytálló. Ezzel a Ferrari is teljes mértékben tisztában van, és a malajziai hétvégén kiadott információk szerint vissza fognak térni a már jól ismert nyomórudas első kerékfelfüggesztéshez. Ez nem kis mechanikai átalakítást fog jelenteni az olaszok számára, hiszen mindamellett, hogy a himbakarok beépítési helyzete és az azokat összekötő lengéscsillapító egység pozíciója is meg fog változni, alaposan meg kell majd vizsgálni, hogy az új felfüggesztés geometriája miként fog viselkedni a 2012-ben bevezetett első felépítménnyel, és nem utolsó sorban a versenyautó elülső részének menetstabilitását és a Pirelli gumiabroncsok teljesítményét miként változtatja majd meg.
A Ferraritól kiszivárgott információk szerint az átdolgozott első kerékfelfüggesztéssel felvértezett konstrukciót májusban, a Spanyol Nagydíjon szeretnék először versenykörülmények között próbára tenni. A maranellóiak dolgát az is tovább nehezíti, hogy addig a szimulációs gyakorlatokon kívül egyetlen egy alkalommal lesz lehetőségük pályán letesztelni az áttervezett autót, mégpedig a május 1-én kezdődő háromnapos mugellói tesztsorozaton.
Természetesen addig is folyamatosan végeznek majd fejlesztéseket a Ferrari mérnökei, és az így megszületett, kisebb-nagyobb módosításokon átesett elemeket a soron következő versenyhétvégéken pályára fogják vinni a mielőbbi teljesítményjavulásuk reményében.