A Ferrari mesterhármassal hagyja el Barcelonát - F1VILÁG.HU

A Ferrari mesterhármassal hagyja el Barcelonát

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Azt követően, hogy az első két nap Schumacher diktálta a tempót, a tesztek zárónapján a Ferrari brazilja, Felipe Massa végzett az élen. A második a Renault pilótája, Heikki Kovalainen lett, akit Montagny követett a Toyotával a harmadik helyen.

Azt követően, hogy az első két nap Schumacher diktálta a tempót, a tesztek zárónapján a Ferrari brazilja, Felipe Massa végzett az élen. A második a Renault pilótája, Heikki Kovalainen lett, akit Montagny követett a Toyotával a harmadik helyen.

A Ferrarit Schumacher távozása után sem lehetett megállítani, és az e heti tesztek zárónapján is az olaszok diktálták a tempót.

Most Felipe Massa szolgáltatta az első helyet, aki 1:21.044-es idejével (ami négy tizeddel volt gyorsabb, mint Schumacher tegnapi legjobbja) a Renault finn pilótája, Heikki Kovalainen előtt végzett, aki az utolsó percekben ugyan futott egy 1:20-as időt, ám azt később elvették tőle, mert átvágott egy sikánt.

Massa márkatársa, Luca Badoer váltotta a hétszeres világbajnokot az egyik F2007-es volánja mögött. Az olasz pilóta a hatodik helyre kormányozta tűzpiros autóját. A harmadik helyen a Toyota francia tesztpilótája, Franck Montagny végzett, és elégedetten nyugtázta utolsó tesztnapját csapatával.

“Ez volt az utolsó napom, amit a csapattal töltöttem, és azt kell mondjam, minden a legnagyobb rendben ment, így elégedett vagyok” – mondta Montagny. “A tegnapi edzés nem alakult túl jól, hibáztunk a guminyomás beállításakor, és volt néhány problémánk, de ma minden megoldódott. Remek időket mentünk, és egyenletes volt a teljesítményünk.”

“Keményen dolgoztunk, és úgy érzem, sikerült előrelépést elérnünk. Bár ez az autó még nem a 2008-as modell, már tartalmazott egy-két újítást, melyekkel szintén meg voltunk elégedve. Remélem, hogy jó irányba halad a munka, eddig úgy tűnik.”

“Köszönetet szeretnék mondani mindenkinek, hiszen az idei évben nem volt könnyű dolgom, mert sokat kellett a pálya széléről néznem az eseményeket, és sajnos csak keveset tesztelhettem. Azonban a csapat összes dolgozója támogatott, és jó volt hozzám, ami élvezetessé tette a munkám. Köszönök mindent még egyszer.”

Sebastian Vettel a fantasztikusnak mondható negyedik helyet szerezte meg a Toro Rosso színeiben. A német versenyző a Red Bull Racing skótját, David Coulthardot előzte meg, aki az ötödik lett.

Robert Doornbos az amerikai Champ Carban eltöltött egy év után ismét F1-es autóba ült, a holland vezette a Red Bull második járgányát.

A Honda brit versenyzője, Jenson Button mellett a GP2-ben szereplő Mike Conway is bemutatkozott a Forma-1-ben. A fiatal tehetség a 18. helyen végzett. Button két napon át tesztelte autóját a kipörgésgátló nélkül, és elégedett volt a tapasztaltakkal.

Hirdetés

“Több hét tréning után boldog vagyok, hogy visszatérhettem a pályára, és megkezdhettem a felkészülést a következő idényre” – mondta Button. “Ez volt az első alkalom, hogy az új elektronikai rendszerrel ellátott autót teszteltem. Azt kell mondjam, élveztem, hogy az én kezemben van az irányítás, és nem kapcsolnak be minduntalan a vezetést segítő elektronikák.”

“Úgy tűnik, ez kedvez a vezetési stílusomnak, így nagyon örülök a változtatásoknak. A héten az volt a feladatunk, hogy minél több kilométert megtegyünk az új rendszerrel ellátott autóval, és felkutassuk az esetleges hibákat, valamint megtaláljuk a megfelelő beállításokat. Jól sikerült mindkét napunk, és annak is nagyon örülök, hogy nem voltak megbízhatósági problémáink” – tette hozzá a brit versenyző.

James Rossiter visszatért a Super Agurihoz, miután a hét elején a Hondával tesztelt. A brit pilóta a lista végén végzett.

“Hasznos volt a mai napunk, sokat dolgoztunk az új elektronikai rendszeren, hogy minél jobban megértsük annak működését” – mondta Rossiter. “Volt néhány piros zászló, de ettől függetlenül sikerült elvégeznünk a hétre kiírt programunkat, így elégedett vagyok.”

Összesen tizenkét alkalommal került elő a piros zászló a mai tréningen. Az elsőt reggel 9:15-kor Christian Klien okozta, aki alatt megállt a Force India versenyautója. Az osztrák pilóta ismét Vitantonio Liuzzi mellett tesztelt, akik mindketten az indiai csapat versenyzői ülésére pályáznak.

“Úgy gondolom, hogy a második nap jobban sikerült, mint az első” – mondta Klien. “Tovább folytattuk a munkát az autón, még számos dolog nem világos számunkra, és nagyon érdekes volt együtt dolgozni a mérnökökkel. Folyamatosan javultunk, és szerintem még van potenciál az autóban. A hosszú etapokkal különösen elégedett voltam, a hátsó gumik egyenletesen teljesítettek, és az új rendszerrel elég jó a fékstabilitás.”

“Viszont még sokat kell javítani az autón, de optimista vagyok. A csapat keményen dolgozik, és szerintem elégedett lehet az elmúlt napokban látottakkal.”

Conway, Massa, Kubica, és Badoer miatt két, Trulli, Montagny, és Sebastien Bourdais miatt pedig egy-egy alkalommal kellett megállítani a tréninget, mindannyian megálltak a pályán.

Teszteredmények
Barcelona, harmadik nap:


1. Massa Ferrari (B) 1:21.044 92
2. Kovalainen Renault (B) 1:21.136 82
3. Montagny Toyota (B) 1:21.363 85
4. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.486 67
5. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:21.555 82
6. Badoer Ferrari (B) 1:21.741 74
7. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:21.805 33
8. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.820 69
9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.939 84
10. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:22.070 31
11. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:22.460 53
12. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.706 52
13. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:23.039 126
14. Trulli Toyota (B) 1:23.064 52
15. Klien Force India-Ferrari (B) 1:23.084 83
16. Button Honda (B) 1:23.118 96
17. Liuzzi Force India-Ferrari (B) 1:23.206 92
18. Conway Honda (B) 1:23.729 72
19. Rossiter Super Aguri-Honda (B) 1:23.931 61
20. Doornbos Red Bull-Renault (B) 1:24.102 61

Az eredmények nem hivatalosak

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!