Bár a váltó hibásodott meg autójában, a Ferrari vezetése úgy döntött, kihasználja az alkalmat, és kicseréli Felipe Massa motorját, ugyanis az ezzel járó tíz helyes rajtbüntetést úgymond megússza, mivel versenyzője amúgy is az utolsó pozícióból rajtolhat.
Bár a váltó hibásodott meg autójában, a Ferrari vezetése úgy döntött, kihasználja az alkalmat, és kicseréli Felipe Massa motorját, ugyanis az ezzel járó tíz helyes rajtbüntetést úgymond megússza, mivel versenyzője amúgy is az utolsó pozícióból rajtolhat.
A Ferrari versenyzője már az időmérő első etapjában, mért kör nélkül kiesett, ugyanis megállt alatta az autója, és idő előtt be kellett fejeznie a körözést Szingapúrban, ami azt is jelentette, hogy a mezőny végéről kell elrajtolnia a vasárnapi versenyen.
Az olaszok vezetése éppen ezért úgy döntött, hogy bár a váltóval volt probléma, kihasználja ezt a „remek” alkalmat, és igazából büntetés nélkül egy új motort épít a brazil pilóta autójába, aki csapattársához, Fernando Alonsóhoz hasonlóan, már elhasználta a rendelkezésére álló nyolc erőforrást.
„A váltó minden előzetes jelzés nélkül megadta magát, így meg kellett állnom a pályán. Most az a dolgunk, hogy kivizsgáljuk, mi okozhatta a meghibásodást” – mondta Massa.
„Elővigyázatosságból azonban kicseréljük a motort az autómban, hiszen ezzel semmilyen plusz hátrányba nem kerülünk, hiszen amúgy is az utolsó helyről rajtolhatok.”
Massa természetesen a motorcsere miatt egy tíz helyes rajtbüntetést kap, ám mivel az utolsó pozícióba kvalifikálta magát, ez a gyakorlatban semmilyen hátrányt nem jelent számára.