Annak ellenére, hogy az idei évtől nem lesznek szezonközi tesztek, nem kell attól tartani, hogy már az első versenyen eldől minden, és azok a csapatok, amelyek hátrányban vannak, nem fognak tudni javítani szezon közben.
Annak ellenére, hogy az idei évtől nem lesznek szezonközi tesztek, nem kell attól tartani, hogy már az első versenyen eldől minden, és azok a csapatok, amelyek hátrányban vannak, nem fognak tudni javítani szezon közben.
Az olaszok technikai igazgatója, Aldo Costa az F60-as mai bemutatóján elmondta, hogy a szezonközi tesztek betiltása ellenére is minden esélye megvan a csapatoknak a fejlődésre.
“Hozzá vagyunk szokva ahhoz, hogy ha van technikai lehetőség céljaink eléréséhez, akkor azt elérjük. Azonban kétségtelen, hogy ez idén sokkal nehezebb lesz” – mondta az olasz szakember.
“Ha van különbség, akkor vélhetően van lehetőség a felzárkózásra. Azonban ez idén nehezebb lesz a teszttilalom, az új elemek, és az általános megbízhatóság miatt. Bár sokkal nehezebb lesz a dolgunk, véleményem szerint egyáltalán nem lehetetlen.”
A Ferrari főtervezője, Nicolas Tombazis teljesen egyetért kollégája véleményével, és úgy gondolja, az idei évben életbe lépő megszorítások ellenére sem elképzelhetetlen, hogy a tavalyi szezonhoz hasonlóan, idén is az utolsó verseny utolsó kanyarjáig harc lesz a bajnoki címért.
“Nem minden a téli fejlesztésekről szól, így könnyen előfordulhat, hogy csak a szezon utolsó versenyén dől el a bajnoki cím sorsa” – mondta. “Nem ugyanazt az autót fogjuk használni a szezon utolsó versenyén, mint amivel megkezdtük a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat.”
“Az új szabályok még nagyon frissek, és még csak nagyon általános és kevés fejlesztést mutattunk be. Éppen ezért fogalmam nincs, hogyan fognak kinézni az autók a szezon végén.”