A maranellói gárda ugyan a győzelmekért nem tudott harcolni Bahreinben és Dzsiddában, két dobogós eredménnyel kezdte a szezont, a versenyzők elmondása szerint pedig az idei versenyautót sokkal könnyebb vezetni, mint a tavalyi modellt. A szezon első két versenyén elszenvedett vereségek ellenére pedig Fred Vasseur csapatfőnök azt mondja, optimistán tekintenek a folytatásra, mivel nincsenek akkora lemaradásban, mint az elmúlt idény során.
„Most nem szeretnék pesszimista lenni, mivel remek hétvégénk volt, és optimistának kell maradnunk, ki kell élveznünk ezeket a pillanatokat. Az viszont világos, hogy a Red Bull még elöl van” — magyarázta a francia szakember. „Az időmérőn talán két-három tizeddel vannak előttünk, a versenyen egy kicsit többel. De nehéz megbecsülni, mert nem tudjuk, hogy egyáltalán a maximumon nyomták-e.”
„De az érzés pozitívabb, hogyha visszakerülünk ebbe a régióba, és megteszünk egy lépést, akkor egy kis nyomást helyezhetünk rájuk.”
„Amikor 1 másodperccel voltunk mögöttük, teljesen reménytelen volt — most viszont egy jó starttal ott tudunk lenni, harcolni tudunk. Dzsiddában szerintem elég könnyű volt előzniük, mivel jobb végsebességgel rendelkeztek, ami egy döntés volt. De lesznek még lehetőségeink más alkalmakkor.”
Vasseur azt mondja, annak nagyon örülnek, hogy az SF-24-es versenyautó olyan alapokkal rendelkezik, melyekre építeni tudnak majd a fejlesztések során, hiszen nem arra kell fókuszálniuk, hogy megoldjanak bizonyos problémákat. Egyelőre viszont nem a bajnoki címre összpontosítanak.
„Egyáltalán nem fókuszálok a bajnokságra, de azt gondolom, de talán 45 pontot szereztünk eddig [valójában 49-et — a szerk.], tavaly pedig három verseny után 25 pontunk volt [valójában 26 — a szerk]. Fontos tehát, hogy jól kezdtünk.”
„És tény az is, hogy az autónkat ma könnyebb vezetni, mint egy évvel ezelőtt — nem akarom azt mondani, hogy könnyű, és ennek amúgy sincs köze a teljesítményhez. De ez jó alapot jelent a fejlesztésekhez, mert az autót könnyebben tudják „olvasni” a versenyzőink, szóval könnyebb megérteni, hogy miben kell javítanunk rajta. És ebben a helyzetben ez abszolút előrelépést jelent az összképet nézve.”
Az első versenyek alapján úgy fest, a Ferrari meg tudta oldani azokat a gumikezelési gondokat, melyek 2023-ban hátráltatták a csapatot, az istálló első embere viszont azt mondja, minden területen előrelépésre lesz szükség ahhoz, hogy a Red Bull nyomába eredjenek.
„A teljesítmény mindenből fakad, nincs egy olyan csodaszer, amivel 5 tizeddel jobbá tudjuk tenni az autót. Ha fel akarunk zárkózni, minden egyes területen fejlődnünk kell. Ez volt a hozzáállásunk tavaly is, és végül kifizetődött. Tisztességes előrelépést tettünk, de minden egyes területen tovább kell fejlődnünk.”
„Kétségkívül az aero a kulcs. Vannak érkezőben fejlesztések, de meggyőződésem, hogy mindenkinek. A legfontosabb az, hogy olyan újításokat vonultassunk fel, melyeket működtetni is tudunk az autón — és szerintem ezen a téren tavaly remek munkát végeztünk.”