A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali mindenkit figyelmeztetett, hogy ne vonjon le messzemenő következtetéseket az e heti teszten látottakból, mert hiába végeztek mindhárom nap az első helyen, még bármi megtörténhet.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali mindenkit figyelmeztetett, hogy ne vonjon le messzemenő következtetéseket az e heti teszten látottakból, mert hiába végeztek mindhárom nap az első helyen, még bármi megtörténhet.
Az olaszok versenyzői, Felipe Massa és Fernando Alonso dominált a téli tesztek első állomásának helyet adó Valenciában, ahol a csapatok megkezdték a felkészülést az idei szezonra.
Mindezek ellenére Domenicali úgy gondolja, hogy még túl korai lenne kijelenteni, hogy ők a legesélyesebbek a mezőnyben, mert a teszteken látottak könnyen fals képet adhatnak.
“Nincsenek csodák az F1-ben: ha gyors akarsz lenni, akkor hónapokon át nagyon keményen kell dolgoznod, aztán találkozol az ellenfeleiddel, akiknek ugyanannyi kapacitásuk van, és ugyanolyan motiváltak, mint te” – mondta a csapatfőnök.
“Semmit nem vehetünk biztosra, és nem ringathatjuk magunkat álomvilágba, nem szabad, hogy a megérzéseinkre alapozzunk, amik félrevezetőek lehetnek. Nem dolgozhatunk úgy, mint a futballban, ahol két jó vagy rossz eredmény elég lehet ahhoz, hogy sikeres, vagy sikertelen legyél.”
“Tisztában vagyunk azzal, hogy a teszteredményeket, különösen az idei évben, igen óvatosan kell kezelni. Nem felejthetjük el, hogy milyen volt a teljesítményünk a tavalyi év végén. Sokat kell még dolgoznunk ahhoz, hogy behozzuk a lemaradásunkat, és még vannak problémáink, amiket meg kell oldanunk.”
“Nem beszélve arról, hogy fogalmunk nincsen arról, hogy ki mennyi üzemanyaggal körözött, így képtelenség megítélni a teljesítményeket. Lehet, hogy egyesek csak bújócskáznak, mások pedig még be sem mutatták új autóikat.”
Domenicali azonban nagyon örült annak, hogy nem voltak megbízhatósági problémák az új autóval, így zökkenőmentes volt számukra az idei év első tesztprogramja.
“Ha egy dolgot ki kellene emelnem, amivel valóban elégedettek lehetünk, az nem más, mint az autó megbízhatósága” – folytatta a csapatfőnök.
“Több mint 1 400 km-t teljesítettünk a három nap alatt, ami nagyon jó eredmény, de most biztosítanunk kell, hogy az első verseny előtt elvégzett munka a teszteken, illetve a szimulátorban, meghozza a gyümölcsét.”
“Valenciában lehetőségünk nyílt arra, hogy megismerkedjünk a Bridgestone új abroncsaival, az üzemanyagszintek függvényében is. Azonban az adatok még abszolút relatívak.”
“Ez a pálya ugyanis nem jelent olyan nagy terhelést az abroncsok számára, és a hőmérséklet sem volt olyan magas, mint ami a szezon első három versenyén fogad majd minket.”