Nem tudott annyit körözni az első előszezoni teszten a Ferrari csapata, amennyit szeretett volna, éppen ezért az olaszok nem teljesen elégedettek a hét alakulásával.
Nem tudott annyit körözni az első előszezoni teszten a Ferrari csapata, amennyit szeretett volna, éppen ezért az olaszok nem teljesen elégedettek a hét alakulásával.
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen a négyből három tesztnapon az élen zártak, a Ferrari fő riválisa, a Mercedes azonban közel kétszerannyi kört tett meg a barcelonai pályán, mint a maranellóiak.
„Szerettünk volna többet körözni, de ez is része a teszteknek” – mondta Kimi Räikkönen, aki a legjobb idővel zárta a csütörtöki tesztnapot a Pirelli ultralágy abroncsait használva.
„Egy új autó esetében mindig vannak bizonyos dolgok, amiket ki kell próbálni. El kell fogadni, hogy vannak kipipálandó dolgok, és ez időigényes folyamat. Jobb, ha megcsináljuk őket.”
„Ha vannak problémák, vagy olyan dolgok, amiken változtatni kell, akkor a feladat adott, ha jó helyzetből szeretnénk nekivágni az évadnak.”
Szerdán Räikkönen a délelőtti gyakorlás nagy részét ki kellett, hogy hagyja, mert a csapatnak problémái támadtak az SF16-H kódjelű versenygép üzemanyagrendszerével. Miközben a Mercedes számos új elemet kipróbált autóján, a Ferrari még csak a tesztek elején jár.
„Nem sokat dolgoztunk a beállításokon, de az alapok a szokványosak. Úgy állunk, ahogy szeretnénk, és meggyőződésem, hogy fejlődhetünk. Sok mindent ki kell próbálnunk a második teszten, de az autónk egyértelműen előrelépés a tavalyihoz képest.”