Ahogy arra számítani is lehetett, a Ferrari szombaton pályára vitte legújabb fejlesztéseit, köztük a már aktív F-csatornát, amit a tervek szerint már élesben is bevet a hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon.
Ahogy arra számítani is lehetett, a Ferrari szombaton pályára vitte legújabb fejlesztéseit, köztük a már aktív F-csatornát, amit a tervek szerint már élesben is bevet a hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon.
A csapatok számára négy nap aerodinamikai tesztelés engedélyezett az idei évben, ezek közül használt ki egyet az olasz alakulat szombaton, mikor Giancarlo Fisichellával a volán mögött pályára küldte egyik továbbfejlesztett F10-es versenygépét Vairanóban.
A Ferrari már a múlt hónapban megrendezett Kínai Nagydíj pénteki szabadedzésén kipróbálta az F-csatorna egy kezdeti verzióját, ami még csak passzívan működött, azonban azóta továbbfejlesztette a rendszert, amit már a pilótafülkéből is működtetni lehet.
A McLaren által először használt rendszer segítségével a csapatok nagyobb végsebességeket érhetnek el az egyenesekben, ugyanis a versenyző egy rés eltakarásával, változtatni tud a hátsó szárnyelem légellenállásán és terhelésén, ami komoly előnyt jelenthet az egyenesekben.
A Sauber elsőként másolta le a rendszert, ám a hírek szerint a Ferrari mellett a Mercedes és talán a Red Bull is bevetheti saját verzióját, ám erről hivatalos információ még nincsen.
A Ferrari ezen felül számos új aerodinamikai elemmel készül a hétvégi megmérettetésre, és a visszapillantó tükrök pozícióját is megváltoztatta, hiszen az új szabályok szerint a tükrök már nem kerülhetnek ki az oldalszekrény szélén lévő függőleges aerodinamikai elemre.
Az olaszok szakemberei a következő napokban kiértékelik a szombati teszten begyűjtött adatokat, és ennek fényében hozzák meg a döntést arról, hogy mely elemeket vetik be a hétvégi futamon.