A Ferrari sok meglepetést vár az idei évtől - F1VILÁG.HU

A Ferrari sok meglepetést vár az idei évtől

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali úgy gondolja, hogy bár csapata megfelelően felkészült a következő idényre, az új szabályok miatt borzalmasan nehéz lesz megvédenie világbajnoki címét a Forma-1-ben.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali úgy gondolja, hogy bár csapata megfelelően felkészült a következő idényre, az új szabályok miatt borzalmasan nehéz lesz megvédenie világbajnoki címét a Forma-1-ben.

Az idei évben számos új szabályt vezetnek be: változik az autók aerodinamikája, visszatérnek a slick gumik, és bevetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), hogy csak a legjelentősebb változásokat említsük.

Mindez pedig azt eredményezheti, hogy borulhat az eddigi erősorrend, és azok, akik hibáznak, komoly hátrányba kerülhetnek, különösen azért, mert az idei évtől nincs lehetőség a szezon közbeni tesztelésre.

“A 2009-es egy furcsa szezon lesz, és célunk az, hogy az elsők között legyünk” – mondta Domenicali az új Ferrari bemutatóján Mugellóban. “Két nagyon motivált versenyzőnk van, és ez elmond mindent.”

Annak ellenére, hogy sem a vezetésben, sem pedig a versenyző felállásban nem történt változás, a Ferrarinak – a többi csapattal egyetemben – nem lesz egyszerű dolga az új aerodinamikai szabályok, és a költségcsökkentő intézkedések bevezetése miatt.

“Célunk az, hogy az elsők között legyünk. A múltban már nem egyszer bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk erre, azonban az idei évben a projektünk sokkal komplikáltabb és nehezebb” – folytatta a csapatfőnök. “Azt jelenti, hogy alázatossággal kell hozzáállnunk ehhez a szezonhoz, és nem szabad elszállnunk a korábbi sikereinktől.”

Domenicali azzal is tisztában van, hogy a versenyzők minden eddiginél nagyobb szerepet kapnak majd a következő idényben.

“Úgy gondolom, hogy a versenyzők nagyobb szerepet kapnak” – magyarázta. “Ha a rendszerünk 100 százalékosan hatékony, akkor lehetőséget adhatunk pilótáinknak, hogy jóval nagyobb teljesítménybeli különbséget érhessenek el. Ők döntik el, hogy mikor használják a KERS-t.”

“Új gumik kerülnek az autókra, és a motor fordulatszámának maximuma is megváltozik, így ezzel is meg kell birkóznunk. Az új szárnyakról sem szabad megfeledkeznünk, melyek más mérettel rendelkeznek, így a versenyzőknek óvatosabbnak kell lenniük. Egy olyan szezon áll a pilóták előtt, melyben sokkal nagyobb szerepet kaphatnak” – tette hozzá Domenicali.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!