A wokingiak megoldására az Azeri Nagydíjat követően kapta fel a fejét mindenki, a belső kamerás felvételeken ugyanis jól látszott, az MCL38-as kódjelű versenyautó hátsó szárnyának felső eleme zárt DRS-állásnál, nagy tempó mellett meghajlik. Ezzel a trükkel a McLaren autója alacsonyabb légellenállást, ezáltal nagyobb végsebességet tudott elérni az egyenesekben — ez pedig hozzájárulhatott ahhoz, hogy Oscar Piastri sikeresen védekezett Charles Leclerc-rel szemben az Azeri Nagydíjon, ahol végül győzni is tudott.
Péntekre aztán kiderült, a McLaren nem használja tovább a megoldást — bár kezdetben arra lehetett gyanakodni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tiltotta meg ezt a csapatnak, valójában a wokingiak voltak, akik felajánlották ezt.
„Noha a bakui hátsó szárnyunk minden szabálynak megfelel és az FIA összes elhajlást ellenőrző tesztjét teljesítette, a McLaren proaktívan felajánlotta, hogy kisebb módosításokat hajt végre a szárnyon az FIA-val folytatott egyeztetést követően” — áll a csapat által kiadott közleményben „Arra számítunk, hogy az FIA-nak hasonló egyeztetései lesznek a többi csapattal is az ő hátsó szárnyaik megfelelőségével kapcsolatban.”
A Szingapúri Nagydíj helyszínén a Ferrarit irányító Fred Vasseur is megnyilvánult az ügy kapcsán. Szerinte egyértelmű: a McLaren autója szabálytalan volt.
„Azt gondolom, van némi zűrzavar a között, ami az első szárnnyal és a hátsó szárnnyal történt” mondta a francia szakember Szingapúrban. „Az első szárny esetében mindannyian egyetértünk abban, hogy lehet szürke zóna, mert a technikai direktíva első bekezdése azt mondja, hogy nem tervezheted úgy az autó egy részét, hogy szándékosan deformálódjon. A szándék kezelése nehéz.”
„De a hátsó szárny esete teljesen más, mert a cikkelyben szerepel egy maximális elhajlás is. És ez fekete-fehér. Nincs szürke, nincs sötétszürke, nincs világosszürke zóna. Ez fekete és fekete. És számomra ez egyértelmű.”
Vasseur azt mondja, bár a McLaren trükkös megoldása csak Bakuban tűnt fel mindenkinek, a frusztráló az egészben az, hogy a wokingiak a korábbi versenyeken — így például a tempós Monzában is — profitáltak a trükkös hátsó szárnyból.
„Mindannyian láttuk a videót és a képeket erről” — tette hozzá a Ferrari-főnök. „És ez kissé frusztráló, mert ha tökéletesen emlékszünk a monzai helyzetre, öt autó volt 2 századmásodpercen belül [valójában 0,075 másodpercen belül].”
„Két századmásodperc elég ahhoz, hogy az első vagy második helyről az ötödik vagy hatodik helyre kerülj. Bakuban tíz körön keresztül fej-fej mellett érkeztünk meg az első kanyarhoz. Képzelhetik, hogy ez egy kis frusztrációt okozott.”
Miközben McLaren hátsó szárnyára csak az elmúlt napokban összpontosult a figyelem, egy lehetséges út Ferrarinak Bakuban az lett volna, hogy megóvja azt, és ott hozza felszínre az ügyet. Amikor megkérdezték arról, hogy ez a lépés napirenden volt-e, Vasseur így válaszolt: „Lehetséges lett volna, de nem olyan könnyű megszerezni a szükséges bizonyítékokat.”
„De most őszintén szólva le akarom zárni ezt a fejezetet, mert a jövőre akarok koncentrálni. Baku és Monza már mögöttünk van. Még hét verseny van hátra. Meg kell nyernünk ezt a hétvégét, és ez lesz a legjobb válasz, amit adhatunk.”