A Ferrari csapatvezetője, Maurizio Arrivabene azt gyanítja, hogy Kimi Räikkönen hibázott a rajtnál, és magának köszönheti, hogy a második helyről egy szempillantás alatt visszacsúszott az utolsó pozícióba a mai Olasz Nagydíjon, amit végül az ötödik helyen fejezett be.
A Ferrari csapatvezetője, Maurizio Arrivabene azt gyanítja, hogy Kimi Räikkönen hibázott a rajtnál, és magának köszönheti, hogy a második helyről egy szempillantás alatt visszacsúszott az utolsó pozícióba a mai Olasz Nagydíjon, amit végül az ötödik helyen fejezett be.
Azt követően, hogy egy fantasztikus időmérőt teljesített, ahol a második helyet szerezte meg, a finn pilóta állva maradt a rajtrácson és métereken belül visszacsúszott a mezőny végére.
Bár a Ferrari egyelőre még nem fejezte be belső vizsgálatát az ügyben, Arrivabene úgy gondolja, hogy Raikkönen hibázott, ugyanis nem megfelelően kezelte a kuplungot a rajtnál, amit a televíziós felvételekből is látni lehetett, ahogy a kormánykeréken ügyködött.
„Ha technikai probléma volt, akkor azt el fogjuk mondani” – magyarázta a szakember. „Jelenleg csak annyit tudunk, hogy a televízió-felvételek alapján ítélkezünk, ahol látszott, hogy egy picit szenved, vagy összezavarodott. Azonban nem szeretnék következtetéseket levonni a belső vizsgálat előtt.”
„Annyit tudok most mondani, hogy pozitívak legyünk, hogy egy fantasztikus időmérőt teljesített és a mai versenyen is remekül szerepelt, hiszen rengeteget előzött, így elégedettek lehetünk, persze ha azt kérdeznék, mi lett volna az ideális helyzet számomra, akkor azt mondanám, hogy Kimi veszi be elsőként az első kanyart.”
„Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy másik pilótánk a második helyen végzett, és a második pozícióban vagyunk a konstruktőrök versenyében, így minden rendben.”
Räikkönen azonban úgy gondolja, hogy nem őt kell okolni a történtekért, hiszen mindent úgy csinált, ahogy az elő van írva, és ő sem érti, hogy mi siklott ki a második kuplungkar kiengedése előtt.
„A motor lefulladt, mikor az első kuplungot kiengedtem” – mondta. „Amint észleltem, azt tettem, ami elő van írva, de a második kuplungkar kiengedésénél is gond lépett fel. Biztos vagyok abban, hogy jól cselekedtem, ahogy mindig is szoktam.”
„Ezt követően azonnal aktiváltam a lefulladás gátlót, de egy pillanat alatt az utolsó helyen találtam magam. Ezek után mindent megtettünk, hogy előrébb végezhessünk, de csalódott vagyok, jóllehet maga a verseny jól alakult.”
„Az ötödik helyen végeztünk, de mikor a második pozícióból indulsz, aztán már az első kanyarban az utolsó helyen vagy, az nem ideális. Szóval csalódott vagyok egy kicsit.”