A Ferrari komoly kritikával illette a szövetséget, amiért elhamarkodottan adott indulási jogot az új csapatoknak, melyek közül lesz olyan, aki valószínűleg rajthoz sem fog tudni állni a szezonnyitón, miközben hagyta elmenni a nagyvállalatokat.
A Ferrari komoly kritikával illette a szövetséget, amiért elhamarkodottan adott indulási jogot az új csapatoknak, melyek közül lesz olyan, aki valószínűleg rajthoz sem fog tudni állni a szezonnyitón, miközben hagyta elmenni a nagyvállalatokat.
Az elmúlt két évben három nagyvállalat is elhagyta a Forma-1-et, először a Honda jelentette be kivonulását, majd a BMW és a Toyota is a távozás mellett döntött, mondván a gazdasági válságban más területekre kell koncentrálnia, és hatékonyabban kell beosztania a pénzt.
Az FIA ahelyett, hogy megpróbálta volna megmenten a gyártókat, minden erejével azon volt, hogy új csapatokat vonzzon a sportba, aminek az lett az eredménye, hogy romlott a színvonal, amire a Ferrari már a nyáron is célozott, mikor Forma GP3-ra keresztelte a Forma-1-et egyik írásában.
Az olasz gárda most sem volt rest, és egy újabb gúnyos cikket tett közzé hivatalos honlapján, melyben újabb támadást indított az irányító testület ellen, az új csapatok hajszolása miatt.
“A tizenhárom csapat közül, amely önszántából, vagy némi nyomásnak engedve nevezett az idei bajnokságra, eddig csak tizenegyen válaszoltak a hívásra, és vitték pályára idei autóikat. Egyesek csak néhány száz kilométert teljesítettek, mások többet, de igencsak lassan” – utalt ezzel a Ferrari a Lotus és a Virgin istállóra.
“Ami a tizenkettedik csapatot illeti, a Campos Metát, tulajdonosi és részvényesi struktúrája átalakításra került, belső információk szerint egy bőkezű, ám az utolsó pillanatban történő megmentések terén egyáltalán nem kezdő fehér lovag tőkeinjekciójának köszönhetően.”
“Azonban ez a bőkezű lovag a megmentésért cserébe hűséget kérhet tőlük, így nehéz lenne elképzelni, hogy a Dallara által tervezett autók megmutatják magukat a héten Barcelonában, így legkorábban a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjon térhet vissza a Senna név a Forma-1-be.”
“A tizenharmadik csapat, az US F1 pedig úgy tűnik, hogy észak-karolinai bázisán bujkál, megrémítve ezzel az argentin Lopezt, aki már azt gondolta, hogy bejutott a Forma-1-be (források szerint az elnöknő, Kirchner segítségének köszönhetően), és most lőttek az álmainak, mindent kezdhet elölről.”
“És hihetetlen módon még mindig elég arcátlanok (US F1) ahhoz, hogy azt állítsák, minden a legnagyobb rendben van, mikor mindenki tudja, hogy ez nem így van.”
A Ferrari a kispadon várakozó, a rajongók körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Stefan GP-ről sem feledkezett meg, amely minden erejével azon van, hogy még az idei évadban bemutatkozhasson, jóllehet egyelőre még nincsen indulási joga 2010-re.
“Aztán vannak nekünk szerb keselyűink is” – állt az írásban. “Először is, egy hiú ábrándokat kergető jogi csatába kezdtek az FIA-val, aztán pedig felszedegették a csontokat a Toyota halálos ágyáról.”
“Amióta begyűjtöttek néhány embert, köztük olyanokat (Mike Coughlan – McLaren egykori főtervezője, a 2007-es kémügy egyik főszereplője), akiket korábban még a botrányok vettek körül, azon vannak, hogy lecsapjanak az első kieső helyére, valószínűleg ugyanannak a csillogó páncélú lovagnak a közbenjárásával, akiről korábban már említést tettünk.”
Végül pedig az FIA tavaly leköszönő elnökébe, Max Mosley-ba is belerúgott egyet a Ferrari, és a következőkkel folytatta: “Ez még az FIA egykori elnöke által indított keresztes háború öröksége, hogy tegyük lehetővé a kiscsapatoknak a bemutatkozást a Forma-1-ben.”
“Ez lett a vége: két csapat küszködik, hogy el tudjon indulni, a harmadikat megpróbálják valahogy betuszkolni, míg a negyediket jobb lesz, ha az eltűnt személyek között keressük.”
“Közben pedig elveszítettünk két nagyvállalatot, a BMW és a Toyota személyében, illetve a Renault is már csak nevében van jelen a Forma-1-ben. Felmerül a kérdés, hogy ez megérte?”