Vasseur a versenyt köveőten egy interjúban elárulta, hogy már a verseny elején számoltak azzal, hogy a választott stratégia nem lesz könnyű, de a csapat és a pilóták együttműködése lehetővé tette, hogy sikerrel járjanak.
„A stratégia jó volt, és már a kezdetektől ezt terveztük. Igaz, hogy az első etapban meglepett minket a gumidegradáció, de később jobban tudtuk kezelni ezt, mint a többiek, és ragaszkodtunk a tervünkhöz. Kockázatos volt, de mivel növeltük a különbséget a negyedik és ötödik helyen lévő autókhoz képest, ha rosszul alakult volna, akkor is harmadik és negyedik helyen végeztünk volna, ahogyan a verseny elején is álltunk” — mondta a francia szakember.
A csapat főnöke elismerte, hogy a verseny során felmerült a két kiállás lehetősége is, de végül a pilóták teljesítménye és a gumikezelésük meggyőzte őket arról, hogy maradjanak az eredeti tervnél.
„Őszintén szólva egy ponton azt gondoltuk, hogy két kiállással megyünk majd, de a második etapban nem volt degradáció. Charles jól érezte magát az autóban, és nem nyomta túl keményen. Biztonságban éreztük magunkat. Amikor rájöttünk, hogy a legrosszabb forgatókönyv is a harmadik és negyedik hely lenne, úgy döntöttünk, megpróbáljuk. Megkértük a fiúkat, hogy tartsák a stabil tempót, és ezt nagyon jól csinálták. Charles mindent kontroll alatt tartott, és végül minden remekül alakult” – fejtette ki Vasseur.
A verseny vége felé egyre nagyobb volt a feszültség a Ferrari bokszfalánál, ahogy Leclerc közeledett a győzelem felé. Vasseur azonban nem hagyta, hogy az izgalom eluralkodjon rajta.
„Nem gondoltam semmi különösre. Minden körben számoltunk, hogy milyen köridőt kell tartanunk Piastrihoz képest, hogy biztonságban legyünk. Az utolsó körben értettem meg igazán, hogy megvan az esélyünk, és hittünk benne” – mondta a csapatfőnök.
Az interjú során Vasseur arra is kitért, miért engedték, hogy Lando Norris végrehajtsa az elévágást Leclerc ellen. A McLaren korán kihívta pilótáját a bokszba, de a Ferrari nem védekezett.
„Az első etap után azt gondoltuk, hogy a McLarenek túl korán jöttek ki a bokszba. Azt gondoltuk, hogy két kiállással mennek, ezért nem védekeztünk Norris elévágása ellen Leclerc-rel. Tudtuk, hogy kockázatos lenne ilyen korán bejönni a bokszba.”
A Ferrari rizikós, egykiállásos stratégiája pedig végül kifizetődött, hiszen Leclerc megtartotta vezető pozícióját és győzelmet aratott. A Ferrari és Leclerc merész stratégiája, a csapat és a pilóták tökéletes együttműködése megmutatta, hogy a kockázatok néha valóban meghozzák gyümölcsüket a Forma-1 világában. Ez a győzelem nemcsak a hazai szurkolóknak adott okot az ünneplésre, hanem növelte a csapat önbizalmát is a szezon hátralévő részére.