A Ferrari levette autói motorborításáról a vitatott vonalkódot, miután a múlt héten azzal vádolták meg, hogy a design-elem egy bújtatott reklám, amivel főszponzorát, a Marlborót próbálja meg népszerűsíteni.
A Ferrari úgy tűnik, hogy engedett a nyomásnak, ugyanis levette autói motorborításáról a vitatott vonalkódot, miután a múlt héten azzal vádolták meg, hogy a design-elem egy bújtatott reklám, amivel főszponzorát, a Marlborót próbálja meg népszerűsíteni.
A The Times az elmúlt héten arról számolt be, hogy egészségvédők felszólították a brit és a spanyol hatóságokat, hogy vizsgálják meg a Ferrari versenygépein található vonalkódot, ami kísértetiesen emlékeztet a csapat főszponzora, a Marlboro cigarettásdobozai alján található mintára, azaz bújtatott reklámnak minősül.
Az olasz gárda már a múlt héten reagált a vádakra, és nevetségesnek tartotta az egész ügyet, sőt pár napja Luca di Montezemolo is megszólalt, aki szintén értetlenül és felháborodottan állt a történtek előtt.
„Őszintén szólva, abszolút értelmetlennek tartom ezt a vádat, nevetséges azt állítani, hogy a piros szín, és egy grafikai elem, ami egy vonalkódot ábrázol, dohányzásra ösztönözné az embereket” – mondta az elnök.
Mindezek ellenére, a Ferrari végül úgy döntött, hogy leszedi autóiról a vitatott vonalkódot, és már a hétvégi Spanyol Nagydíjon új design kerül a motorborításra, ami kisebb-nagyobb módosításokkal maradni is fog a szezon végéig.
„A Philip Morris Internationallal (a Marlboro tulajdonosa) úgy döntöttünk, hogy a Barcelonai Nagydíjtól egy módosított festéssel állunk rajthoz” – állt a Ferrari csütörtökön kiadott közleményében.
„Azért hoztuk meg ezt a döntést, hogy egyszer s mindenkorra véget vessünk mindennemű találgatásnak, ami az úgynevezett vonalkóddal hozható kapcsolatba, amiről soha nem akartunk, hogy bárkinek is a dohánymárka jusson eszébe.”
„Ezzel le akarjuk zárni ezt a nevetséges ügyet, és ennél sokkal fontosabb dolgokra akarunk koncentrálni a jövőben.”
Érdekes megjegyezni, hogy a Ducati MotoGP csapatának motorjain is ugyanilyen vonalkód díszeleg már évek óta, így nem kizárt, hogy a szintén a Marlboro által támogatott olasz alakulat is festést fog váltani a jövőben.