A Ferrari alakulatánál elismerik, jelenleg csupán a harmadik leggyorsabb autóval rendelkeznek a Forma-1 mezőnyében, miután nem sikerült építkezni a szezon közepi fellángolásra.
A Ferrari alakulatánál elismerik, jelenleg csupán a harmadik leggyorsabb autóval rendelkeznek a Forma-1 mezőnyében, miután nem sikerült építkezni a szezon közepi fellángolásra.
A maranellói gárda mindezidág csupán egy futamgyőzelmet aratott a 2011-es szezonban: Fernando Alonso angliai remeklésétől a csapat azt várta, képes lesz újra harcba szállni a bajnoki címért, mostanra azonban biztossá vált, az olaszok ezúttal sem ülhetnek fel a királykategória trónjára.
A Ferrari Szingapúrban tovább folytatta idei vesszőfutását, a gárda képtelen volt felvenni a versenyt a Red Bull és a McLaren csapatával, ráadásul a túlzott gumikopással is küszködtek.
A maranellói istálló technikai igazgatója, Pat Fry elmondta, szeretnének javítani a következő versenyeken, ám el kell ismerniük, le vannak maradva legfőbb riválisaiktól.
„Azt kell mondjam, jelenleg csak a harmadik leggyorsabb autó a miénk” – fogalmazott a szakember.
„Keményen dolgozunk azon, hogy megértsük ennek okait, és van néhány apró részlet, melyeken megpróbálunk javítani Japánra, de lesz néhány kisebb újítás Korában is. Fenntartjuk a tanulási folyamatot, viszont jelenleg csak a harmadik leggyorsabbak vagyunk.”
A Ferrari idei versenygépe meglehetősen jó aerodinamikai adottságokkal rendelkezik, többek között ennek is köszönhette a csapat silverstone-i győzelmét. Noha a suzukai versenypályán is számtalan gyors kanyar található, Fry óvatosan nyilatkozott esélyeikről.
„Azt gondolom, Silverstone érdekes volt. Ha ott is a keményebb gumikat kellett volna használnunk, küszködtünk volna, de az eső, és az, hogy intermediate abroncsokon rajtoltunk, segített nekünk. Szerintem Suzukában ismét küszködni fogunk, bár a körülmények hasonlóak, mint Silverstone-ban.”
Fry hozzátette, nem érte őket váratlanul, hogy küszködtek a gumikkal Szingapúrban, még ha a csapat autói eddig meglehetősen jól is bántak a Pirelli abroncsaival.
„Szerintem ez a pályák természetéből adódik. Egy hosszú, gyors kanyarokkal telitűzdelt pályán – ahol a gumikat komoly terhelés éri – autóink meglehetősen jól bánnak az abroncsokkal.”