Finn lapértesülések szerint a Ferrari még nem döntött arról, pályára viszi-e a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszerének (KERS) első változatát a jövő héten megrendezésre kerülő első téli teszten Barcelonában.
Finn lapértesülések szerint a Ferrari még nem döntött arról, pályára viszi-e a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszerének (KERS) első változatát a jövő héten megrendezésre kerülő első téli teszten Barcelonában.
Az olasz gárda tesztpilótája, Luca Badoer kedden már kipróbálta az F2008K kódnévre keresztelt átmeneti autót, amely már fel van készítve az új eszköz befogadására, ám a Ferrari sajtószóvivője cáfolta azon híreket, melyek szerint pályára vitték volna a KERS rendszert a hét elején Fioranóban.
“Badoer a jövő évi leszorító erőt szimuláló aerodinamikai csomagot és beállításokat próbálta ki, azonban a KERS nem volt üzembe helyezvea hét eleji teszten” – mondta a Ferrari szóvivője, Luca Colojanni a finn Turun Sanomat c. napilapnak.
Bár az előzetes tervek szerint a Ferrari tesztelni fogja az új rendszert a spanyol ringen, a szóvivő elhintette, még arról sem döntöttek, bevetik-e az új eszközt az első téli teszten Barcelonában.
“Nem elképzelhetetlen, hogy a rendszer még további tesztelésre szorul a gyárban, mielőtt azt élesben bevetnénk a pályán” – tette hozzá Colojanni.
A Ferrari hétfőtől szerdáig köröz majd Barcelonában Luca Badoerrel és Marc Genével, majd december 9. és 11. között visszatér a pályára Jerezben, ahol minden bizonnyal a tavalyi világbajnok, Kimi Raikkönen ül majd az F2008K volánja mögé.
Az élcsapatok közül egyébként csak a Ferrari nem vitte még pályára a KERS-t, hiszen a McLaren októberben négy napot tesztelte az új rendszerrel felszerelt versenygépét az angliai Silverstone-ban, ahol Paul di Resta körözött.
A wokingiak a jövő héten tovább folytatják a munkát az új rendszeren Pedro de la Rosával és Gary Paffettel.