A Ferrari technikai igazgatója, James Allison meg van győződve arról, a Forma-1 gyári csapatai nagy előnybe kerülhetnek 2014-ben, hiszen egyszerűbben tudják majd integrálni új V6-os motorjaikat az idei versenyautókba.
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison meg van győződve arról, a Forma-1 gyári csapatai nagy előnybe kerülhetnek 2014-ben, hiszen egyszerűbben tudják majd integrálni új V6-os motorjaikat az idei versenyautókba.
A királykategória csapatai továbbra is gőzerővel dolgoznak azon, hogy jól felkészüljenek a márciusban rajtoló bajnokságra. Az első előszezoni tesztet január 28-án tartják majd Jerezben, James Allison, a Ferrari technikai igazgatója pedig biztos benne, a nagycsapatok nagy előnyt élveznek majd idén.
„Az egyik legnagyobb előnye ennek a csapatnak, hogy egy tető alatt gyártja a motort és a kasztnit” – mondta a szakember saját csapatáról, a Ferrariról.
„Ez minden évben előnyt jelent. Idén viszont még nagyobb jelentőse van ennek, hiszen teljesen más motorokat használunk majd.”
A Ferrari motorrészlegének vezetője, Luca Marmorini rámutatott arra, bár valóban nagy jelentőséggel bírnak majd az új motorok, fontos, hogy az autóból is a lehető legtöbbet kihozzák a fejlesztések során.
„Talán túl nagy hangsúlyt kapott a motor – kétségkívül nagy változás történik, de hihetetlenül komplex feladat lesz integrálni a motort egy versenyképes autóba. A Ferrarinál ez egy közös projekt [a karosszériáért felelős részleg, valamint a motorrészleg között].”
„Ami a motorprojektet illeti, alapvető fontossággal bír a megbízhatóság. De minden motorral kapcsolatos döntést a karosszériáért felelős szakemberekkel való konzultáció után hoztunk meg, hiszen elvégre az autónak kell nyernie, nem csupán a motornak.”