A FIA engedélyezheti a flexi szárnyakat az F1-ben - F1VILÁG.HU

A FIA engedélyezheti a flexi szárnyakat az F1-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség radikális tervei között szerepel, hogy engedélyezi a flexibilis szárnyakat a Forma-1-ben, ha a csapatok elutasítják törekvésüket, és nem támogatják az egységes karosszériák használatát a jövőben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség radikális tervei között szerepel, hogy engedélyezi a flexibilis szárnyakat a Forma-1-ben, ha a csapatok elutasítják törekvésüket, és nem támogatják az egységes karosszériák használatát a jövőben.

Már javában folynak a megbeszélések a 2011-es szabályokról. A FIA már korábban kijelentette, közelebb szeretné hozni a versenytechnikát a közúti autókban is alkalmazott technológiákhoz, illetve előtérbe szeretné helyezni a környezetbarát anyagok használatát, és energiatakarékosságra kívánja ösztönözni a csapatokat.

Mindemellett a szövetség az autókra vonatkozó szabályrendszert is átdolgozná, ugyanis tisztában van azzal, hogy csak így lehetne látványosabbá tenni a versenyeket. A FIA úgy gondolja, hogy az egységes karosszériák használatával a költségek drasztikus csökkentése mellett, sokkal több előzést lehetne látni a versenyeken, ami mindenképpen jót tenne a sportnak.

A sportot irányító testület már levélben értesítette is a csapatvezetőket javaslatairól, és a hírek szerint az első komolyabb megbeszélésre a júliusi Brit Nagydíj után kerülne sor, ahol a csapatok véleményeznék a FIA javaslatait, és ha nem értenek egyet azokkal, más ötletekkel állnának elő.

“Úgy gondoljuk, hogy az egységes karosszéria használata a legjobb megoldás” – írta Mosley a csapatvezetőknek elküldött levelében. “A küzdelem ekkor a versenyzők, illetve a különböző energiatakarékos erőforrások, ám azonos karosszériák között zajlana. Az autók más színűre lennének festve, más szponzorok díszelegnének rajtuk, ahogy most is van, de mindenki azonos karosszériával futna.”

“Azonban, ha a csapatok ragaszkodnak a saját kasztnikhoz, akkor más megoldást kell találnunk. Célunk az, hogy közelebb hozzuk a technikát a közúti autókéhoz, növeljük a biztonságot, csökkentsük a költségeket, és élvezetesebbé tegyük a versenyeket. Továbbá biztosnak kell lennünk abban is, hogy életben maradnak a független csapatok.”

Mosley úgy tudja, hogy a csapatok ellenzik az egységes karosszéria használatának ötletét, azonban úgy gondolja, mindenképpen egy radikálisan új megoldás szükséges ahhoz, hogy mindenki jól járjon. Éppen ezért támadt az az ötlete, hogy enyhítsenek az aerodinamikai megszorításokon, és engedélyezzék a hajlékony szárnyak használatát, melyet már jó pár évvel ezelőtt betiltottak a Forma-1-ben.

“Csak egy példa a radikális változtatásokra. Talán ismét engedélyeznünk kellene a mozgó aerodinamikai elemeket” – folytatta Mosley. “A negyven évvel ezelőtti problémák már nem léteznek. A mai technológia már elég fejlett ahhoz, hogy kizárja az aktív és passzív aerodinamikai elemek használatával járó veszélyeket. Továbbá a FIA már nem tudja kiszűrni a kifinomult technikákat, melyek lehetővé teszik a mozgó karosszériákat. A mérnökök bizonyították, hogy mikor erő hat a kasztnira, akkor az mozog, kérdés persze, hogy mekkora mértékben.”

“Jelenleg rengeteg pénzt költenek olyan technikák kifejlesztésére, melyek lehetővé teszik a mozgó alkatrészek használatát. A csapatok célja az, hogy éppen annyira mozduljon meg egy elem, hogy az előnyt jelentsen, de még ne ütközzön szabályba, illetve ne tűnjön fel a mindig gyanakvó riválisoknak. Ez mind ablakon kidobott pénz. Az aerodinamikai szabályok feloldásával sokkal élvezetesebb versenyeket látnánk a pályán, és nem csak a boxban dőlnének el a versenyek.”

“A mozgó aerodinamikai elemek közelebb hoznák a technikát a közúti autókban használt eljárásokhoz, hiszen például a hűtőrendszerekben is alkalmaznak hajlékony elemeket a hatékonyság növelésére. Előkészítjük a megfelelő dokumentumokat, és ezt is meg fogjuk vitatni a csapatvezetőkkel. A jövő hónap második felében minden csapatnak lehetősége lesz előadnia saját elképzeléseit és ötleteit, melyeket megbeszélünk, és közösen kiértékelünk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!