A Nemzetközi Automobil Szövetség sikeresen végrehajtotta első éjszakai tesztjét csütörtök este a kivilágított Indianapolisban, ahol a biztonsági autót használták arra, hogy kipróbálják, milyenek a látási viszonyok.
A Nemzetközi Automobil Szövetség sikeresen végrehajtotta első éjszakai tesztjét csütörtök este a kivilágított Indianapolisban, ahol a biztonsági autót használták arra, hogy kipróbálják, milyenek a látási viszonyok.
Miközben Bernie Ecclestone keményen harcol azért, hogy már a jövő évben megrendezésre kerülhessen az első éjszakai verseny a Forma-1-ben, a sport irányító testülete meglepő tesztet hajtott végre Indianapolisban, hogy meggyőződjön arról, biztonságos-e a versenyzés a kivilágított pályán.
Csütörtökön este fél tíz magasságában, ahogy besötétedett, a szövetség megkezdte a munkát a kivilágított Indianapolisban, ahol a FIA biztonsági autója, Bernd Maylanderrel a volán mögött, illetve az egyik orvosi autó közel harminc percig körözött az Amerikai Nagydíjnak helyet adó ringen, hogy tesztelje a látási viszonyokat.
A FIA az amerikai Musco céget kérte fel arra, hogy biztosítsa a pálya világítását. A nagyvállalatnak egyébként komoly tapasztalatai vannak a motorsportban, ugyanis a Musco felelős a NASCAR, az IRL, illetve a Champ Car szériákban megrendezett éjszakai versenyek világításáért.
A teszten egyébként a televíziós kamerák is működtek, hogy megnézzék, milyen nehézséget okoz az autók filmezése a kivilágított ringen.