A Nemzetközi Automobil Szövetség tovább szigorít a hajlékony szárnyakat kiszűrő tesztjein a Kanadai Nagydíj előtt, ahol a mozgó aerodinamikai elemek még nagyobb előnyt jelenthetnek a csalók számára.
A Nemzetközi Automobil Szövetség tovább szigorít a hajlékony szárnyakat kiszűrő tesztjein a Kanadai Nagydíj előtt, ahol a mozgó aerodinamikai elemek még nagyobb előnyt jelenthetnek a csalók számára.
Azt követően, hogy egyesek azt állították, hogy a Red Bull Racing versenyautójának hátsó szárnya a fedélzeti kamerás felvételek tanúbizonysága szerint a hosszú egyenesekben meghajlott, a FIA úgy döntött, minden eddiginél szigorúbb tesztmódszert vet be a probléma elhárításának érdekében.
Egészen eddig a FIA csak horizontális erőhatásnak vettette alá a hátsó szárnyakat, melyek az 500 Newtonos terhelés hatására maximálisan 5 millimétert mozdulhattak el. Azonban mostantól a szövetség vertikális irányban is teszteli a hátsó szárnyelemeket, és az eddig megengedett 5 milliméteres toleranciahatárt lecsökkenti 2 milliméterre.
Minderre azért van szükség, mert a naptárban most következnek azok a versenyek, ahol a hajlékony szárnyak még nagyobb előnyt jelenthetnek egyeseknek. A tavalyi évben például a BMW Sauber került bajba Montrealban, ugyanis azzal vádolták meg őket, hogy hátsó szárnyaik az egyenesekben meghajlanak.