A Force India megerősítette, hogy tavalyi autója egy módosított változatával kezdi meg a téli teszteket Valenciában, és vadonatúj versenygépét csak a másfél héttel később megrendezésre kerülő második tesztprogramon veti be Jerezben.
A Force India megerősítette, hogy tavalyi autója egy módosított változatával kezdi meg a téli teszteket Valenciában, és vadonatúj versenygépét csak a másfél héttel később megrendezésre kerülő második tesztprogramon veti be Jerezben.
A silverstone-i bázisú alakulat vezetése úgy érzi, hogy az ezzel nyert extra fejlesztési idő a szélcsatornában komoly előnyt jelenthet majd számára a riválisokkal szemben.
Mindez egyébként nem új dolog, hiszen az elmúlt szezonban mindkét bajnoki címet bezsebelő Red Bull Racing is a régi autójával kezdte meg a téli teszteket a tavalyi évben, hogy még több időt tudjon eltölteni új modellje fejlesztésével – és megérte.
„Nagyon figyelmesen és óvatosan megterveztük a szezonkezdésünket, illetve az új Force India, a VJM04 bemutatását” – mondta Otmar Szafnauer a Reuters hírügynökségnek.
„A csapat mind a négy téli teszten részt fog venni, és a VJM03-as kódszámú modellünket fogjuk használni az első teszten Valenciában, még mielőtt bevetnénk a VJM04-est az egy héttel később megrendezésre kerülő teszten Jerezben.”
A Red Bull és a többi élcsapat egyébként már korábban jelezte, hogy új autóját fogja pályára küldeni az első teszten, amely február elsején veszi majd kezdetét Valenciában.
Bár sokan úgy gondolják, hogy minél fontosabb lenne a lehető legkorábban megkezdeni az új autó tesztelését a pályán, hogy több idő maradjon a hibakeresésre, és az új Pirelli gumikkal való ismerkedésre, Szafnauer szerint a szélcsatornában eltöltött extra idő mindennél fontosabb.
„Egy héttel később kezdeni az új autó pályatesztjét, néhány héttel több időt biztosít számunkra a szélcsatornában, mikor a legproduktívabbak vagyunk az új elemek fejlesztésében” – mondta a szakember.
„Úgy gondoljuk, hogy a mi méreteinkkel és erőforrásainkkal előnyösebb számunkra, ha egy héttel eltoljuk az új autó pályabemutatóját, és az így szerzett extra időt a szélcsatornában elvégezhető munkára fordítjuk.”
Az első téli teszt február 1. és 3. között kerül megrendezésre Valenciában, majd azt követően február 10. és 13. között körözhetnek a csapatok a szintén spanyolországi Jerezben.