A Force India résztulajdonosa, Vijay Mallya megerősítette, csapata még ebben az évben véglegesíti jövő évi versenyzői felállását, hogy az újévben teljes erőbedobással készülhessen a 2008-as bajnokságra.
A Force India résztulajdonosa, Vijay Mallya megerősítette, csapata még ebben az évben véglegesíti jövő évi versenyzői felállását, hogy az újévben teljes erőbedobással készülhessen a 2008-as bajnokságra.
A mezőny legfiatalabb csapatának érvényes szerződése van Adrian Sutillal a jövő évre, ám azt, hogy ki lesz a csapattársa, egyelőre még nem lehet tudni, különösen úgy, hogy több pilótának is lehetőséget adott az indiai gárda a téli teszteken.
Giancarlo Fisichella, Christian Klien, Roldan Rodriguez, és Vitantonio Liuzzi a négy legesélyesebb versenyző a még üresen álló posztra.
Mallya a Forma-1 hivatalos weboldalán elmondta, még az idei évben bejelenti, milyen felállással vág neki csapata a 2008-as idénynek.
“December végén” – mondta az indiai milliárdos, mikor arról kérdezték, mikor tesz bejelentést csapata. “Még egyszer át kell gondolnom, hogy kit ültetek a második versenyzői ülésbe. Ez egy nagyon fontos döntés, éppen ezért nem akarom elkapkodni. Mindent átgondolok, és azután döntök.”
Mallya azonban elmondta, nem lesz könnyű a választás, ugyanis mindenkivel elégedett volt a téli teszteken.
“Nagyon nehéz döntést kell hoznom. Mindannyian nagyon jók, mindenki más, hasznos tudást hozhatna magával a csapathoz. Az egyik versenyzői ülés Sutilé, és biztosnak kell lennem abban, hogy a másik autóban is egy olyan versenyző kap helyet, aki előbbre viszi a csapatot.”
“Korábban a pénz motiválta a csapatot, és úgy választott versenyzőt, hogy a lehető legjobban jöjjön ki anyagilag. Ez megváltozott. Számomra az elsődleges szempont a teljesítmény, és az, hogy a kiválasztott versenyző a lehető legjobban tudja segíteni a mérnökök munkáját” – magyarázta Mallya, aki azt is elárulta, hogy titkon azt reméli, mire megrendezésre kerülhet az első India Nagydíj 2010-ben, csapata képes lesz harcba szállni a dobogós helyekért a Forma-1-ben.
“A Forma-1 egy igen versenyképes játék. A technológia csúcsát képviseli. Az aerodinamikai fejlesztésekről sokkal könnyebb beszélni, mint azokat véghezvinni. Azonban nem mi vagyunk az egyedüliek, akik keményen dolgoznak azon, hogy javítsanak autójuk teljesítményét.”
“Viszont azzal, hogy megnyertük az Airbust, sokkal könnyebb lesz a dolgunk, mert rengeteget segíthetnek. Két szélcsatornánk van, mindkettő teljes kapacitással működik, és mindenünk megvan ahhoz, hogy sikerre vigyük.”
“Hogy mennyi időt adok? Célom az, hogy a 2010-es India Nagydíjon a Force India a dobogóra állhasson” – tette hozzá Mallya.