A Force India úgy gondolja, hogy a Pirellinek csak azt követően szabadna bevezetnie módosított abroncsait, miután azt a csapatok tesztelték a Kanadai Nagydíjon.
A Force India úgy gondolja, hogy a Pirellinek csak azt követően szabadna bevezetnie módosított abroncsait, miután azt a csapatok tesztelték a Kanadai Nagydíjon.
Az olasz beszállító jelenleg is tárgyalásban áll a csapatokkal, hogy egyezségre jusson velük és lehetősége legyen módosítani hátsó abroncsain, amikkel számos probléma volt az elmúlt versenyeken, hiszen több ízben is delaminálódtak.
Az egyik lehetőség az, hogy a belső struktúrán változtatnak és visszatérnek ahhoz, amit a tavalyi év végén használtak, ám ehhez a csapat egyhangú jóváhagyása kell. Ezzel a módosítással egyébként csökkenne a hátsó abroncsok működési hőmérséklete, ami segítene az olyan csapatokon, mint a Mercedes, mely a túlmelegedéssel küszködik.
Az élmezőnyt alkotó alakulatokat, mint a Ferrari és a Lotus – akik ráadásul jól kezelik a jelenlegi gumikat – aggodalommal tölt el a változás szele, hiszen attól tartanak, hogy ezzel borulhat az eddigi sorrend és elveszítik előnyüket.
A Force India azonban ennél is tovább ment és kijelentette, nem szeretné, hogy bármilyen változtatás lenne.
Mivel már csak két hét van hátra a Kanadai Nagydíjig, ahol a Pirelli az új hátsó gumik bemutatását tervezi, a Force India csapatfőnöke, Bob Fernley úgy gondolja, hogy a végső döntést a Kanadai Nagydíj után kellene meghoznia a gumiszállítónak illetve a csapatoknak.
„Az én meglátásom az, hogy azokkal a gumikkal kellene versenyeznünk, amink van, a 2013-as specifikációval és ha a Pirelli egy szett tesztgumit rendelkezésünkre tudna bocsátani, azt közben tesztelhetnénk az edzéseken” – mondta a szakember.
Bár egyesek szerint a Force India készen áll megvétózni mindennemű gumimódosítást, ami esetleg negatív hatással lehet a teljesítményére, Fernley elmondta, hogy nem fogják megakadályozni azokat a módosításokat, amik a biztonság javítása érdekében történnek.