A mai napon Párizsban ülésezik a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja, ahol számos, a sportág jövőjét érintő kérdésben születhet döntés.
A mai napon Párizsban ülésezik a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja, ahol számos, a sportág jövőjét érintő kérdésben születhet döntés.
A királykategória csapatai a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosával, Bernie Ecclestone-nal, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal egyeztetnek majd arról, miképp is lehetne látványosabbá és erősebbé tenni a versenyautókat a következő években.
Az elmúlt hetekben számos ötlettel előálltak az érintettek – több mint 1000 lóerős motorok, szélesebb abroncsok, stb. –, ma pedig arról próbálnak megállapodni, pontosan melyik is a megfelelő út a Forma-1 számára.
Akár már a 2016-os szezonra érvénybe léphet néhány módosítás – például a szélesebb autók, a nagyobb leszorítóerő, valamint a jobban teljesítő gumik.
Ami pedig a hosszabb távú terveket illeti: 2017-re az erőforrások tekintetében is előrelépés várható, és bár vannak, akik nem értenek egyet az elképzelésekkel, a döntő többség változást szeretne ezen a fronton.
A mai ülésen a szigorúbb költségkontrollról is szó esik majd, az FIA ugyanis az elmúlt hetekben egy külön bizottságot hozott létre annak érdekében, hogy a lehetséges szabályváltozásokat kutassa.
„Tetszik az 1000 lóerős motorok és a látványos autók ötlete” – mondta Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója.
„De az is tetszene, ha sokkal több autó lenne a rajtrácson, és véleményem szerint jelen pillanatban ez kell, hogy prioritást élvezzen.”
A Stratégiai Munkacsoport meetingjén vélhetően szóba kerül majd a Marussia helyzete: a tavaly csődeljárás alá került istálló nemrég kifizette a nevezési díjat az idei szezonra, így akár már idén újra rajthoz állhat az F1-ben – igaz, tavalyi autójával, ha erre a riválisok rábólintanak.