Nem mondtak még le egy új időmérős szisztéma bevezetéséről a Forma-1 elöljárói, noha az Ausztrál Nagydíjon csúfos kudarcot vallott a szezon előtt nem sokkal megálmodott formátum.
Nem mondtak még le egy új időmérős szisztéma bevezetéséről a Forma-1 elöljárói, noha az Ausztrál Nagydíjon csúfos kudarcot vallott a szezon előtt nem sokkal megálmodott formátum.
Mindezt Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke árulta el a minap egy interjúban, hozzátéve, hosszú távon egy jól kidolgozott, folyamatos kiesésen alapuló rendszer jót tehet a száguldó cirkusznak.
„Azt hiszem, elmondható, hogy a csapatoknak elég egyhangú véleményük volt az időmérővel kapcsolatban, és szerintem az F1 Bizottsága hallgatni is fog rájuk – főleg, hogy ez a vélemény ilyen egyöntetű” – mondta Wolff.
„Biztos vagyok benne, hogy lehet optimalizálni ezt a rendszert, de szerintem időre, egy jól kidolgozott struktúrára, illetve egy mély elemzésre van szükség ahhoz, hogy jó döntéseket hozzunk, és előálljunk a megfelelő formátummal.”
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton nemrég úgy nyilatkozott, véleménye szerint hiba volna visszatérni a régi rendszerre, mert az F1-nek szüksége van arra, hogy új dolgokat próbáljon ki.
„Lewis véleménye érdekes, és hallottam egy másik hasonló álláspontot is. Max Verstappen ugyanazt mondta: nagy kihívást jelent a rendszer a pályán, teljesíteni kell, nem lehet hátradőlni, máskülönben kiesel. Van jó néhány versenyző a mezőnyben, aki szereti a kihívásokat, és véleményem szerint a kieséses rendszer egy létező formátum, csak megfelelő módon kell bemutatni a televízióban.”
„Fontos, hogy a nézők követni tudják – márpedig mi azt a visszajelzést kaptuk, hogy nehéz volt nézni az időmérőt. Vagy az időket nézték, így nem látták az autókat, vagy pedig nem volt világos az, hogy ki van bent, és ki esett ki. A Q3-mal kapcsolatban is ugyanaz mindenki véleménye: szemét volt.”
„Szerintem lehetne optimalizálni, de ez egy globális sport, és el kell fogadnunk, hogy felelősségük van, és hetente változtatni a szabályokon nem a megfelelő irány.”
„Láthattuk, hogy vannak jó részek benne, a csapatok pedig arról döntöttek, hogy megnézzük majd a következő télen, vagy talán a szezon közben, és alapos elemzést végzünk, hogy lássuk, mit tudunk tenni az optimalizálás érdekében, hogy előállhassunk egy működőképes megoldással.”