A Stratégiai Munkacsoport és az F1 Bizottságának keddi ülésén döntés született arról, hogy a száguldó cirkusz lényegében lemond az elmúlt években több alkalommal is tesztelt ’Halóról’, hogy a nemrégiben prezentált, ’Shield’ névre keresztelt fejvédőre fókuszálhasson.
A Stratégiai Munkacsoport és az F1 Bizottságának keddi ülésén döntés született arról, hogy a száguldó cirkusz lényegében lemond az elmúlt években több alkalommal is tesztelt ’Halóról’, hogy a nemrégiben prezentált, ’Shield’ névre keresztelt fejvédőre fókuszálhasson.
Jules Bianchi és az IndyCar-versenyző, Justin Wilson halálos balesetei után folyamatosan egyeztetések folytak arról, hogy milyen fejvédő rendszerrel kellene növelni a versenyzők biztonságát a száguldó cirkuszban.
A Forma-1 csapatai az elmúlt évben számos alkalommal tesztelték az ún. ’Halót’, az azonban – főleg kinézete miatt – megosztotta a versenyzőket és a közvéleményt.
Az idei Kínai Nagydíjon azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy új koncepciót tárt a versenyzők elé, a ’Shield’, azaz ’pajzs’ névre keresztelt fejvédőt.
A Stratégiai Munkacsoport, valamint az F1 Bizottság keddi, párizsi ülése után az FIA sajtóközleményt adott ki, melyben leírta, hogy a továbbiakban ez utóbbi fejvédő megoldás élvez prioritást.
„Az FIA célja, hogy az idei évben pályateszeket is végrehajt a rendszerrel, hogy felkészülhessen annak 2018-as bevezetésére” – áll a kommünikében.