A Motorsport Világtanács mai ülése már javában zajlik Párizsban, melynek két főszereplője az FIA elnöke, Max Mosley és a FOTA elnöke, Luca di Montezemolo lesz, akik mindent megtesznek azért, hogy érvényre juttassák akaratukat, és ha lehet, megoldást találjanak.
A Motorsport Világtanács mai ülése már javában zajlik Párizsban, melynek két főszereplője az FIA elnöke, Max Mosley és a FOTA elnöke, Luca di Montezemolo lesz, akik mindent megtesznek azért, hogy érvényre juttassák akaratukat, és ha lehet, megoldást találjanak.
Azóta, hogy a Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) múlt csütörtökön bejelentette, hogy megkezdi saját szériája felállításának előkészítését, mindenki a Motorsport Világtanács mai ülését várja, ahol talán pont kerülhet az ügy végére.
A megbeszélés Max Mosley és Luca di Montezemolo “összecsapásáról” fog szólni, hiszen előbbi megpróbálja megvédeni az irányító testület nézeteit, utóbbi pedig megpróbálja felvázolni, hogy az FIA-nak miért kell elfogadnia a csapatok nevezései mellé csatolt feltételeket.
Egyes források szerint a Motorsport Világtanács nyolc tagja látogatást tett a hétvégi futamnak helyet adó Silverstone-ban, és állítólag egyáltalán nem volt kibékülve a FOTA viselkedésével. Az FIA úgy érzi, direkt támadást intéztek ellenük, és minden csak arról szól, hogy ki tudja megszerezni a hatalmat.
Mosley nem véletlenül írt levelet az FIA tagjainak, melyben felajánlotta, hogy készen áll újra indulni az októberi elnökválasztáson, amennyiben azt jónak látják ebben a bizonytalan, és egyértelműen “háborús” helyzetben.
Di Montezemolónak viszont nagyon óvatosnak kell lennie a mai ülésen, egy pillanatra sem szabad úgy tűnnie, mint aki nem tiszteli az irányító testületet, mert akkor vesztes helyzetbe kerülhet. A FOTA és a Ferrari elnöke viszont komoly erőt képvisel, hiszen mögötte áll az Európai Autóipari Szövetség, amely a múlt héten arra szólította fel az FIA-t, hogy minél előbb változtasson a kormányzáson a Forma-1-ben.
Eközben egyre több a személyeskedés a felek, leginkább Mosley, di Montezemolo, és Flavio Briatore (Renault főnöke) között, akik többször is a sajtóban szapulták egymást, egyáltalán nem kíméletesen.
Az FIA elnöke azzal vádolta meg Briatorét, hogy mindent megtesz azért, hogy átvegye Bernie Ecclestone helyét, és ő igazgassa a sport kereskedelmi jogait, amire a szókimondó olasz azzal vágott vissza, hogy Mosley jobb lesz, ha csendben marad, és inkább nem bocsátkozik vitába, mert szexbotrányától kezdve számos olyan dolgot tudna felhozni, ami nem vetne túlságosan jó fényt rá.
Di Montezemolo dolga nem lesz egyszerű, hiszen arra kéri a Motorsport Világtanács tagjait, hogy garantálják a csapatok feltételeit, amit nehezen fognak tudni teljesíteni anélkül, hogy ne tűnjön úgy, hogy az FIA ellen dolgoznak – ami komoly belső feszültséget generálna.
Mosley közben kijelentette, hogy amennyiben a gyártók további öt évre elkötelezik magukat a sport mellett, hajlandó elvetni a költségvetési plafon bevezetésének ötletét – bár jelenleg úgy tűik, ez a legkisebb probléma.
A nagyvállalatok korábban csak három éves hosszabbításról beszéltek, többről hallani sem akartak, így ezen a téren is egyezségre kell jutniuk, ha hajlanak a békekötésre.
Azonban a mai megbeszélés végkimenetele sorsdöntő lehet a Forma-1 jövőjére nézve. A FOTA tagjai csütörtökön ülnek össze, és vitatják meg a Motorsport Világtanács szerdai ülésén történteket, és döntenek a folytatásról…