A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) szerdai ülésén megegyezett abban, hogy egy olyan javaslatot tesz az FIA-nak, miszerint technikai segítséget nyújt az újonnan érkező csapatoknak, amennyiben megemelik a költségvetési limitet a következő idényben az F1-ben.
A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) szerdai ülésén megegyezett abban, hogy egy olyan javaslatot tesz az FIA-nak, miszerint technikai segítséget nyújt az újonnan érkező csapatoknak, amennyiben megemelik a költségvetési limitet a következő idényben az F1-ben.
Miközben már csak egy nap van hátra a 2010-es nevezési határidőig, továbbra sincs egyezség a csapatok és az irányító testület között a jövő évi szabályok ügyében, ám sokan már látják a fényt az alagút végén.
A csapatok szövetsége szerdán Londonban ülésezett, és bár felfüggesztette a Williams tagságát, amiért a hét elején hátat fordítva nekik, jelezte nevezési szándékát, sokak szerint küszöbön az egyezség.
Az Autosport is megerősítette az Auto Motor und Sport értesüléseit, miszerint a csapatok két lépésben vezetnék be a 45 millió eurós költségvetési plafont: a jövő évben 100 milliós limitet akarnak, ami 2011-ben majd’ felére csökkenne, mellyel elérnék a kívánt szintet.
A FOTA állítólag abban is megegyezett, hogy ha a szövetség elfogadja ezt, készen állnak technikai segítséget nyújtani az újonnan érkezőknek a következő szezonban, mellyel első évükben jóval az eredetileg tervezett költségvetési keret alatt maradva is versenyképesek lehetnek a Forma-1-ben.
A nagycsapatok hajlandóak lennének bizonyos elemekkel ellátni az újoncokat, leginkább olyanokkal, amik nem hatnak ki jelentősen az autó teljesítményére.
A FOTA javaslata – a korábbi híresztelésekkel ellentétben – nem engedélyezné az úgynevezett ügyfélautók használatát, és kimondaná, hogy az újonnan érkezők a költségvetési sapkás szabályt elfogadva, saját konstrukcióval kell, hogy versenyezzenek második évükben a Forma-1-ben.
A csapatok szövetsége továbbá azt szeretné, ha bővülne az egységes alkatrészek listája, ezzel is csökkentve a résztvevők költségeit.
Bár a végső megállapodás még nem született meg, megbízható források szerint mind az FIA, mind a FOTA magabiztos, hogy még a nevezési határidő előtt egyezségre jutnak, és nem kerül veszélybe a Forma-1 hosszú távú jövője.