A tavalyi évben megalakult Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) a már megszokott egységben, különösebb gond nélkül megegyezett azokról a további költségcsökkentési javaslatokról, amiket a következő években vezetnek majd be a sportban.
A tavalyi évben megalakult Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) a már megszokott egységben, különösebb gond nélkül megegyezett azokról a további költségcsökkentési javaslatokról, amiket a következő években vezetnek majd be a sportban.
A londoni Heathrow hotelben megrendezett ülésen a Force India kivételével az összes csapat vezetője megjelent, hogy tovább folytassák a decemberben befejezett megbeszéléseket, és kitalálják, miként lehetne tovább csökkenteni a költségeket.
A csapatvezetők a már megszokott egységben beszélték át nézeteiket, és tettek javaslatot arra, milyen intézkedések bevezetése szükséges a jövőben a sport financiális helyzetének javítása érdekében.
A résztvevők azonnal reagáltak az FIA elnöke, Max Mosley január 5-i levelére, és megegyeztek abban, hogy már az idei évben újabb megszorításokat léptetnek életbe az aerodinamikai tesztek terén, illetve 2010-től tovább csökkentik a váltómű és az erőforrás költségeit.
“A csapatok részletezték és aláírták az aerodinamikai tesztek megszorítására vonatkozó egyezményt, amely azonnali hatállyal, 2009-től életbe lép” – állt a FOTA közleményében.
“Továbbá egyezség született a kedvezőbb árú, a későbbiekben befagyasztásra kerülő váltó fejlesztéséről, a 2010-2012 közötti időszakra, melyek élettartama hat verseny, és ára csapatonként évi 1.5 millió euró lesz.”
“A FOTA ismét megerősítette, hogy 2010-től készen áll 5 millió eurós motorokat szállítani a független csapatok számára, akik szintén támogatták a kezdeményezést.”
A FOTA közleménye arra is kitért, hogy a csapatok vezetői tovább folytatják a megbeszéléseket, és ha kell, a sportszabályzat átalakítása mellett, a technikai szabályokat is megreformálják a költségek további csökkentése érdekében.
“A FOTA Technikai Munkacsoportja ki szeretné iktatni a drága anyagok használatát, továbbá feltérképezi, miként lehetne csökkenteni azoknak a komponenseknek és rendszereknek a költségeit, amik nem eredményeznek a teljesítménybeli különbséget.”
“Az összes csapat elkötelezett amellett, hogy közösen, ésszerűen és szisztematikusan, a FOTA keretein belül, a költségek hatékony csökkentésén dolgozzon. A csapatok ezen felül komoly figyelmet fordítanak majd arra, hogy a FOTA megbízásából elvégzett piackutatás eredményét figyelembe véve, látványosabbá tegyék a sportot.”
A csapatvezetők továbbá biztosították a Honda Forma-1-es csapatának leendő tulajdonosát, hogy teljes mértékben támogatni fogják, és a névváltással sem lesz problémája, ugyanis arra is rábólintanak majd.