A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) nemtetszésének adott hangot az FIA hét eleji döntését követően, és megkérdőjelezte az irányító testület lépését, mert a megkérdezésük nélkül, önkényesen döntött az új pontrendszer bevezetéséről, ami szabálytalan.
A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) nemtetszésének adott hangot az FIA hét eleji döntését követően, és megkérdőjelezte az irányító testület lépését, mert a megkérdezésük nélkül, önkényesen döntött az új pontrendszer bevezetéséről, ami szabálytalan.
A Motorsport Világtanács keddi ülésén úgy döntött, hogy a legtöbb futamgyőzelemmel rendelkező versenyzőnek adja a bajnoki címet, függetlenül attól, kinek mennyi pont szerepel a neve mellett a szezon végén.
Az FIA döntése eddig szinte mindenkit megbotránkoztatott, és a FOTA tagjai sem tudtak szó nélkül elmenni mellette.
A csapatok vezetői szerint az FIA nem is dönthetett volna az ő beleegyezésük nélkül, ami azt is jelenti egyben, hogy az új pontrendszer nem léphet életbe az idei évben.
“A Motorsport Világtanács március 17-i döntését követően, miszerint megváltoztatta az egyéni világbajnokság kihirdetésének módját, a csapatok egybegyűltek, és egyhangúlag egyetértettek abban, hogy megkérdőjelezhető ennek a döntésnek az érvényessége” – állt a FOTA pénteki közleményében.
“A FOTA tett egy javaslatot, ami gondosan a globális piackutatás eredményeire épült, amely a nézők visszajelzéseit foglalta magában, és az összes csapat azt gondolja, hogy ezen az úton kellett volna tovább haladni.”
“A Sportszabályzat módosítása, amit a Motorsport Világtanács javasolt, nem végrehajtható a Sportszabályzat ötös függelékében leírtak, és az FIA Nemzetközi Sportkódexének 199-es cikkelye szerint. Túl késő van már ahhoz, hogy az FIA olyan változtatásokat vezessen be a 2009-es idényre, amikben nem egyeztek meg egyhangúlag azok a résztvevők, akik elindulnak a 2009-es F1-es Világbajnokságban.”
A Sportszabályzat ötös függeléke azt részletezi, hogy miként lehet módosítani a szabályokat a Forma-1-ben, míg a Nemzetközi Sportkódex 199-es cikkelye azt mondja ki, hogy ilyen késői fázisban az FIA már nem léptethet életbe változtatásokat a csapatok egyhangú beleegyezése nélkül.
Elképzelhető, hogy alig egy héttel az új pontrendszer bevezetése után máris visszatér az eddig már jól megszokott rendszer, és a továbbiakban is az lesz a világbajnok, aki a legtöbb pontot szerezte?